(Neuro) màrqueting intern a l'empresa

Gràcies als avenços dels darrers anys en neuro imatge, avui dia coneixem com funcionen els circuits cerebrals, i part dels seus elements com són les neurones i els neurotransmissors.

Aquesta base neurològica i concretament alguns dels seus neurotransmissors faciliten informació de com podem augmentar el grau de lleialtat dels nostres col·laboradors més directes i també de quins aspectes haurem de cuidar perquè l'empresa i la seva marca fomentin un sentit de pertinença i compromís més eficaç.

La clau es troba en com es regula l'oxitocina, que actua com a sistema d'apego i crucial per fomentar la relació a llarg termini, entre les altres dues: la dopamina que actua com a sistema de recompensa, i l'adrenalina, que actua com a sistema de defensa.

Buscant un símil esportiu, podríem dir que "la dopamina és el gol que l'equip va marcant, l'adrenalina és la tensió que necessita l'equip perquè no li facin cap gol, i l'oxitocina és la confiança que té l'equip amb si mateix, per tal de superar-se".

Tota aquesta informació que a hores d'ara és valuosa, coneixent els mecanismes que fan que als consumidors els atrauen unes marques o altres, anomena't neuro màrqueting, també ho és en l'àmbit intern de les organitzacions. Doncs impacta en la seva gent i en aquells aspectes que faran que les relacions a llarg termini entre l'empresa i les persones que en formen part, siguin productives i eficients.

Curiosament, els últims avenços en neuro màrqueting intern a les empreses ens prescriuen:

• Ajudar a les persones a connectar amb si mateixes, que les seves expectatives siguin conegudes per l'organització, que se sentin còmodes i confiades amb la seva empresa, amb transparència. Que si poden ajudar i oferir beneficis a les altres persones els farà sentir molt millor.

Ajudar a connectar la seva comunitat interna de manera positiva, perquè les persones tenen la necessitat de pertànyer a grups socials que fomentin les seves relacions.

Ajudar a connectar l'empresa, fomentant la lleialtat interna de les persones que en formen part, amb una cultura de compromís i de visió compartida per tots. Cuidant també els espais físics i la seva calidesa emocional, perquè les persones hi passen moltes hores al llarg del dia.

Segurament d'aquesta prescripció podran sortir diferents plans, que una vegada estiguin particularment adaptats a la mateixa empresa o organització, serviran per aconseguir una major productivitat interna, tant en l'àmbit emocional com també econòmic, perquè les dues van íntimament lligades encara que no ho sembli, i perquè els estudis en neuro màrqueting intern ho avalen.
Avui et destaquem
El més llegit