'People' Plan

Has sentit a parlar del 'people' plan? Com funciona a la teva empresa? És força corrent a les organitzacions parlar de plans de negoci, plans financers, plans comercials, plans de màrqueting; en canvi no estem tan habituats a parlar de plans de persones. És com si les organitzacions només és poguéssim reservar el dret a fer plans, pel que fa als seus processos. Curiós.

La setmana passada participant en una jornada amb directius d'empresa, vaig escoltar aquesta paraula i em va fer pensar que almenys hi ha voluntat de donar-li un sentit, "esperem que no sigui passatger, si més no faci tendència, vaig pensar".

Imaginem-nos una organització formada per persones, que a més anessin perfectament alineades, amb objectius clars, ben motivades pels seus comandaments, amb programes individuals que desenvolupin les seves capacitats més enllà de les necessitats instrumentals, que cadascuna de les persones que en formen part sabessin què han d'aportar per ser reconegudes per la seva organització: un pla de persones.

Segurament aquest pla facilitaria el funcionament i resultats de plans de negoci, financers, de màrqueting, comercials. Es tractarà d'un important repte?

La voluntat ens ajudarà però a més haurem de baixar al detall; perquè el pla de persones tingui èxit haurem de fixar-nos en:

Conèixer bé els nostres col·laboradors
Més enllà dels seus coneixements i experiències serà fonamental identificar les seves capacitats; i per això haurem de treballar amb el seu perfil, gestionant les seves expectatives de present i de futur, i adequant la seva aportació a l'organització.

Fomentar la cultura del compromís
Per què si les empreses obtenen bons resultats, serà per la suma individual de les aportacions dels seus membres. I el paper dels seus comandaments i directius en serà la clau. No els podem deixar sols en aquesta important fita on hi ha transferència cultural a l'organització.

La motivació com a procés
Segons com escoltem i gestionem les expectatives dels nostres col·laboradors tindrem una organització més motivada i eficient. Caldrà aprendre a escoltar-los a tres nivells, individual, equips i sistèmic.

Espais d'aprenentatge
Les organitzacions igual que les persones són vives, intel·ligents i canviants; per tant serà essencial generar espais d'aprenentatge on les persones puguin aportar, provar i innovar en el seu dia a dia. Fomentant així una cultura basada en la innovació, que faciliti la self-motivation.

Conèixer, compromís, motivació i aprenentatge formen part d'un pla de persones que farà palanca en el desenvolupament organitzacional, contribuint a una política de capacitats i de recursos humans més adient pel que fa als futurs reptes que ens enfrontem, caldrà provar?
Avui et destaquem
El més llegit