Què tenen en comú una hamburguesa i un llibre?

   

I per fer-ho més concret: què tenen en comú McDonalds i Amazon? En principi, podríem dir que ambdues empreses han tingut èxit en els seus models de negoci, basats en un preu competitiu per a productes tradicionals (menjar i llibres) i sí, és cert que aquest seria un punt en comú que tenen aquestes dues empreses, però tant els resultats com els preus són la conseqüència d'un punt en comú més gran encara: la certesa.

Qui ha viatjat pel món, sap que troba McDonalds a tot arreu i que, si no vol aventures gastronòmiques (ell s'ho perd), el millor que pot fer és entrar en un restaurant d'aquesta cadena. Per què? McDonalds ofereix la certesa al client en quant al producte que n'obtindrà, el preu i el servei que rebrà, i això fa que els clients entrin tranquil·lament en els seus establiments.

Pel que fa a Amazon, tothom qui hi ha comprat llibres, coneix les seves condicions de venda i sap que les veurà satisfetes: ho trobes tot, a un baix preu (a Espanya potser menys degut a la llei del llibre), una entrega programada per avançat i un servei de devolució del producte que treu el risc de les espatlles del client.

Ambdós casos són la mostra de que la certesa és clau per a què els clients comprin més. I tu, ja ofereixes certesa als teus clients?

Avui et destaquem
El més llegit