Sense dones, la teva empresa no tindrà impacte ni serà productiva

Sovint em pregunto com poden existir, encara, grans empreses de molts sectors que no tenen ni en els seus consells ni en els seus comitès de direcció a cap (o gairebé cap) dona. Per exemple, al món de l'automoció, on aproximadament la meitat dels seus clients són dones, incomprensiblement, no hi ha gairebé dones en els seus comitès de direcció ni en els seus consells d'administració.

Les dones representen aproximadament la meitat de la població mundial, és a dir, més de 3.500 milions de persones, de les quals aproximadament 1.000 estan incorporades al mercat laboral, al marge de les feines domèstiques. Són dades d'un estudi de ManpowerGroup que es refereix també al fet que als països que integren l'OCDE, les dones guanyen un 17% menys que els homes. No obstant això, les dones tenen el 85% del poder de compra de consum i com a clientes, tenen un poder enorme.

Com indica un article recentment publicat a Oficinaempleo.com, al món només el 16% de les dones ocupa llocs directius, o el que és el mateix, als països que integren l'OCDE solament hi ha una dona de cada 10 vacants que hi ha disponibles en les juntes directives d'empreses importants. El Banc Mundial també avala la tesi que les empreses serien més productives amb més dones i a través de l'informe de l'International Financial Group declara que invertir en l'ocupació de les dones pot portar enormes beneficis per a les dones i les empreses.

Molts creuen que les dones quan tenen fills són menys productives. Baixes per maternitat, reduccions de jornada... Però es tracta d'una creença equivocada, com així ha indicat una recerca del Banc de Reserva Federal de Sant Louis, als Estats Units. La seva principal conclusió és que les dones amb almenys dos fills són les més productives en el treball.

El Fons Monetari Internacional (FMI) aposta per incorporar més dones al mercat laboral europeu per combatre l'estancament econòmic. Christine Lagarde va donar un missatge clar: "És evident que, quan a les dones els va bé, les economies van millor. Avui les companyies més visionàries estan invertint molt en les dones com a base de l'estratègia dels seus negocis". Les dones han de manar més del que manen en les empreses perquè... la suma i la diversitat ens fa forts!!

Segons un informe publicat recentment pe l'FMI, s'estableix que "en la mesura en què una major participació de la dona en els alts càrrecs millora la rendibilitat de l'empresa, també podria donar suport a la inversió i la productivitat general, mitigant així la desacceleració del creixement potencial europeu".

La promoció de la dona és necessària per millorar l'economia i això ho hem entès bé en Womenalia.com i hem aportat el nostre granet de sorra. En quatre anys i mig, hem impulsat a 46.452 emprenedores per al llançament, creixement i desenvolupament dels seus projectes empresarials i 63.201 dones treballant per compte d'altri a millorar la seva capacitat de lideratge, creure en si mateixes, millorar professionalment i progressar en les seves empreses. Per això, us animo a tots a seguir treballant en això, començant per nosaltres, les mateixes dones.

Elena Gómez publica regularment els seus articles a "Mujeres Consejeras y Consejables".

Avui et destaquem
El més llegit