Tria bé qui puja a l'autocar abans de començar el viatge

   

Els diferents models de negoci que han anat creant-se i evolucionant en els últims anys han canviat la definició d'equip respecte al que sempre havíem entès. Actualment, l'equip ja no només són els treballadors interns que una empresa tingui, sinó també aquella xarxa de col·laboradors que treballen pel mateix objectiu, ja sigui totalment o parcial. Això fa que la creació d'aquest equip esdevingui més flexible en les persones però menys en els perfils, pel que serà més important tenir definits els 'llocs de treball' que requereix la nostra empresa ara i en un futur per a després anar triant les peces concretes que ompliran aquests espais.

Moltes vegades hem sentit allò de motivar l'equip per a tenir èxit però, si voleu que us doni la meva opinió, si us pregunteu com heu de motivar l'equip és que potser no teniu l'equip adequat o que no heu sabut explicar bé el motiu de tot plegat. Un negoci és com un autocar dirigint-se a un objectiu, el que recomano que trieu bé qui hi puja abans d'arrencar per tenir èxit. A més de triar bé qui hi puja, hem d'asseure a les persones de l'equip als llocs adequats, assegurant-nos que tothom és a on més valor pot aportar al conjunt. Un cop fet això, ja pots posar la clau i engegar el motor.

Com ja vaig dir anteriorment, quan comento això a un emprenedor que comença en solitari el primer que fa és riure sorprès... "Però si estic jo sol!". La meva resposta és sempre la mateixa: que estiguis sol ara no vol dir que no tinguis equip ni llocs de treball, sinó simplement que ara ets tu la persona assignada a gairebé tots els llocs, per no dir tots.

Avui et destaquem
El més llegit