Les Women Z canvien l'statu quo

Són noies de 13 a 24 anys conegudes amb el nom de Women Zeta - Generació Zeta- també Pivotals o Centennials- i representen el 30% de lo població del planeta.

Són activistes, curioses, feministes i molt decidides. No tenen por ni vergonya d'expressar la seva opinió, allò que els agrada i allò que els molesta de les marques i de la societat. No guarden tants protocols a l’hora de posicionar-se i no dubten a vincular-se a marques que tenen causa. Una causa que impacti en el seu entorn més immediat i que també els faciliti la vida. Marques que les expliquin.

Més info: Feminist Branding; Marques feministes autèntiques i sexys

Ja fa uns mesos que vam publicar quins són els 15 valors que les mouen. I segueixen sent els mateixos que les Marques -si volen connectar amb elles i guanyar-les com a clientes, prescriptores i fans- haurien de tenir en compte.

Promoció de Womenz Fest

Aquesta vegada, però hem sortit al carrer i hem entrevistat 20 noies ZETES de Barcelona i ens ha constatat que efectivament es mouen per valors i que estan esperant que les marques les tinguin en compte. Compartim algunes dades i reflexions:

  1. Les marques són HIMNES per a elles: esperen himnes, no respostes. Això vol dir que volen marques que es mullin i que diguin en què estan a favor i per tant també amb què estan en contra.
  2. Cada marca ha de trobar la seva VERITAT. I ser molt conseqüent al donar suport a aquest valor i les accions al voltant d’aquest valor. Per tant així connectaran amb marques que tinguin causa. Marques amb impacte social.
  3. Marques que els proporcionin STATUS. El fet de parlar d’elles, recomanar-les. Usar-les o que estiguin a les seves converses diàries farà que se sentin part d’un STATUS que les explica i les fa pertànyer o no ser excloses. Per això les INFLUENCERS a qui segueixen sén part d’aquest status.
  4. Gasten poc perquè no tenen DINERS, però on inverteixen més és en APPS i en moda, sobretot roba. Les apps també són canals d’aprenentatge per a elles.
  5. Els preocupa molt la SALUT. Tant la seva com la de la seva família i el seu entorn.
  6. Busquen OCI ACTIU. Sobretot experiències culinàries, d’aventura i viatjar, però en canvi fugen a l'hora d'anar de “festa” com a únic pla del temps lliure.
  7. Valoren estar SOLES. Respecten gelosament la seva privacitat online, això sobta amb què construeixen la seva vida online ja que tot allò que fan ho expliquen, però els agrada molt estar soles.
  8. Prefereixen QUEDAR abans que xatejar. Volen moments cara a cara amb les amigues i així supleixen aquesta addicció al mòbil que els costa molt de controlar i disminuir.
  9. Són FEMINISTES. Estudis quantitatius parlen d’un 70%, la nostra investigació qualitativa ens parla del 85% però tenen clar que només es pot treballar amb la igualtat de la dona i que s’ha d’explicar bé el moviment perquè sigui més transversal. Volen marques feministes. Activistes.
  10. Rebutgen els ESTEREOTIPS publicitaris. No els agrada com la publicitat les objectivitza i les simplifica. Estan disposades ser la generació que canviï això. No tenen pèls a la llengua i saben que elles en definitiva seran -aviat- el 80% de poder de compra del mercat.

Són OPTIMISTES. Tenen il·lusió de canviar el món i en què es pot aconseguir. Volen cançons amb missatge, roba amb missatge, marques amb missatge i valors reals que defensin. Volen gastar bé els pocs diners que tenen perquè sinó ja s’ho fan elles, s’ho intercanvien o ho compren de segona mà. Ens espera una revolució apassionant que ens obliga a convidar-les perquè formin part d’aquestes decisions. Nomes així farem marques ZETES que les acompanyaran i les ajudaran a decidir en aquest moment de creixement personal de les primeres vegades de moltes coses. L’status quo comença amb Zeta.

Més Informació
El feminisme també és cosa dels homes
Rethinking Feminism II: 20 anys en femení de bon matí
Avui et destaquem
Comentaris