• SEAT i Conector creen una acceleradora de startups

SEAT i Conector creen una acceleradora de startups

Els emprenedors escollits treballaran durant cinc mesos a les insta·lacions de la companyia automobilística a Martorell

Carlos Blanco i Lucca de Pixo
Carlos Blanco i Lucca de Pixo
Redacció VIA Empresa
19 de Juliol de 2016
Act. 19 de Juliol de 2016
SEAT i Conector han creat acceleradora especialitzada en automoció i mobilitat, SEAT Accelerator by Conector. Aquesta impulsarà cinc startups al seu primer programa d'aceleracció, les oficines de la qual estaran a les instal·lacions de SEAT a Martorell. Els emprenedors tindran el suport i l'acompanyament de la multinacional automobilística i seguiran la metodologia de Conector. La nova acceleradora és la primera acceleració corporativa resultat de l'aliança entre Talent Republic i Conectorper accelerar la transformació digital en grans corporacions.

Amb aquesta aliança, SEAT vol apostar pels emprenedors que aportin noves solucions al món de l'automoció i la mobilitat, apostant constantment per la innovació en la indústria automobilística. Pel seu costat, l'acceleradora de startups Conector consolida la seva aposta per les aliances amb grans companyies i l'impuls de les acceleradores corporatives.

 

Les aliances de la nova economia
En paraules de Luca de Meo, president de SEAT, "aliances com la que hem aconseguit amb Conector estan alineades amb la nostra visió de futur de la companyia per impulsar un ecosistema de mobilitat. La nova economia solament s'entén cooperant amb partners i integrant plataformes. L'acceleració de startups ens permetrà intercanviar coneixement i poder accedir al millor talent. Estem impulsant la transformació digital de SEAT", ha assenyalat en un comunicat conjunt d'ambdues companyies.

Per a Carlos Blanco, soci fundador de Conector, "aquest acord consolida la nostra aposta per les acceleradores corporatives i demostra que les empreses s'estan apropant cada vegada més al món digital. Les acceleradores corporatives són una eina excel·lent perquè grans companyies accelerin la seva transformació digital, participin en l'ecosistema startup i coneguin de primera mà les noves solucions tecnològiques del seu sector".

 

SEAT Accelerator by Conector accelerarà projectes el model de negoci dels quals giri entorn de la indústria automobilística, de mobilitat i logística. Tots els projectes han de tenir l'empresa constituïda, ser escalables i poder-se internacionalitzar, comptar amb el producte o el servei al mercat i presentar les seves primeres mètriques. Així mateix, han de disposar d'un equip full-time i un líder clar.

Terminis de participació
La convocatòria per aplicar al programa d'acceleració comença aquest dimarts i es tancarà el pròxim 19 de setembre. Tots els emprenedors que vulguin aplicar han de fer-ho a través d'una pàgina web. A continuació, un comitè format per directius de SEAT i socis de Conector preseleccionaran els projectes que es presentaran a l'Startup Day, l'esdeveniment en el qual els socis i mentors de Conector i SEAT triaran a les cinc startups que acceleraran.

Durant cinc mesos, els emprenedors seleccionats s'instal·laran en les oficines de SEAT a Martorell, on treballaran la seva estratègia de creixement i vendes i milloraran en les àrees que ho necessitin amb el seu consell de mentors, integrat per representants de Conector i de SEAT. A més, tindran accés a ajudes de les empreses col·laboradores i a la formació contínua.

Per culminar el programa d'acceleració, se celebrarà el Demo Day, l'esdeveniment on els emprenedors presentaran el seu projecte davant les empreses de capital risc, els inversors i els business angels rellevants del país per aconseguir inversió. Serà també una oportunitat per identificar possibles sinergies entre les startups i SEAT.