
Smartfooding, l'ecommerce de productes bio, comerç just i dietes especials, obre mercat a França després de consolidar-se a l'Estat espanyol. Des del mes de març de 2018, aquesta iniciativa barcelonina desenvolupa part de la seva activitat al país gal. Una expansió que ha estat possible gràcies als 600.000 euros aconseguits durant la seva segona ronda de finançament. D'aquest total, 100.000 euros procedeixen del programa Horitzó2020 de la Comissió Europea, que ha distingit Smartfooding com un dels 10 projectes més innovadors de l'any.
Gràcies a aquest impuls, la startup ha crescut un 20% en volum de negoci i, per a finals d'aquest any, preveu superar els 300.000 de facturació i arribar als deu milions d'euros l'any 2022. Actualment, compta amb un catàleg de 180.000 productes i té com a objectiu convertir-se en la botiga online de referència a Europa per aquest tipus d'aliments.
"Durant l'últim any s'ha produït un gran augment de la demanda, no només provinent de persones amb intoleràncies, sinó també de consumidors conscienciats amb l'alimentació saludable", ha destacat un dels seus fundadors, Alexandre Raksanyi.