• Territori
  • 60 botigues participen en el segon concurs d'aparadors de Barcelona

60 botigues participen en el segon concurs d'aparadors de Barcelona

L'Ajuntament premia el millor amb un assessorament comercial per ''professionalitzar'' el negoci

    La propietària de la Pastisseria Cosp, Susana Cosp, arreglant l'aparador del seu comerç
    La propietària de la Pastisseria Cosp, Susana Cosp, arreglant l'aparador del seu comerç
    ACN
    02 de Gener de 2017 - 11:54
    60 comerços han participat en la segona edició del concurs d'aparadors que organitza l'Ajuntament de Barcelona, un certamen que, el 2015 va animar 49 botigues, i que busca sobretot, fer visible i promocionar la feina dels comerciants d'aquests barris. Tal com ha explicat la regidora Montserrat Ballarín, ''aporten riquesa, sostenibilitat'' als barris, alhora que ''milloren la convivència i els fan més alegres i segur''.

    La campanya d'enguany s'ha centrat en nou barris, el de Roquetes, Ciutat meridiana, Torre del Baró i Trinitat Nova, a Nou barris; Trinitat Vella, Bon Pastor i Baró de Viver, a Sant Andreu; el barri de Besòs-Maresme, a Sant Martí, i la Marina, a Sants-Montjuïc. Un total de 60 comerços, 11 més que l'any passat, han presentat la fotografia del seu aparador i a final de gener, el jurat farà públic el veredicte, escollint el millor aparador de cada barri. Per escollir-ho, el jurat valorarà la sostenibilitat de la decoració, el disseny, l'originalitat, l'estètica i l'atractiu.

    El premi és un assessorament comercial personalitzat valorat en 1.000 euros, que té per objectiu millorar els elements de gestió interna i externa de cada establiment per tal de contribuir a la seva sostenibilitat econòmica, increment de la quota de mercat, modernització de l'establiment i dels canals de comunicació. Per a Ballarín, és important que els petits comerciants entenguin que ''han de ser competitius'' i avançar ''cap a la professionalització'' per aconseguir que el comerç de la ciutat sigui ''potent''.

    A banda, però, de fomentar el consum de proximitat i la fidelització dels clients, per a Ballarín l'objectiu final del premi és visibilitat la tasca d'aquests comerciantssovint ''silenciosa'', ja que, a més de vendre, considera que ''aporten riquesa i sostenibilitat, milloren la convivència i fan més alegres i segurs els barris''.