Aigua de Sant Aniol creix un 25% gràcies al mercat exterior

L'empresa gironina consolida la presència internacional als mercats britànic i americà

L'empresa gironina Aigua de Sant Aniol ha crescut un 25% durant el 2016 i ha tancat l'exercici facturant 4,7 milions d'euros. Sobretot, bona part d'aquest increment ha vingut marcat per la bona marxa dels mercats internacionals. La firma embotelladora ha consolidat presència als mercats britànics i americà i, a més, s'ha introduït en altres de nous com Itàlia o els Emirats Àrabs.

El seu director general, Ferran Ribalta, explica que la intenció per a aquest 2017 és continuar impulsant les tres potes del negoci: exportació, alimentació (supermercats) i hostaleria. De moment, les xifres de negoci en el que portem d'any marquen bones expectatives. Durant el primer trimestre, Sant Aniol ha mantingut creixements del 20% respecte al mateix període del 2016.

De la planta embotelladora que l'empresa té a Sant Aniol de Finestres (Garrotxa), l'any passat en van sortir 20 milions de litres d'aigua. Des d'ampolles de 25 centilitres fins a garrafes de 5 litres, en format PET (plàstic) o bé vidre. El director general concreta que la firma aposta per no fer marca blanca, amb l'objectiu de posicionar-se dins el segment de les aigües de qualitat.

Ribalta concreta que l'aposta de l'empresa passa per centrar-se en tres eixos: vendes a hostaleria (el canal horeca), a l'alimentació (supermercats) i exportació. En percentatges, i per aquest ordre, representen el 69%, el 20% i l'11% dins el global de facturació.

El director general explica que, precisament, l'hostaleria és allà on es concentra l'eix principal de negoci de Sant Aniol. Restaurants amb estrelles Michelin, hotels de prestigi, grups de restauració... "Som una marca amb una regionalitat acusada, i sobretot venem a Catalunya i a les Balears; que ens trobin a les taules de restaurants i hotels, per a nosaltres és clau", concreta Ribalta.

Itàlia i els Emirats Àrabs
Tot i que Aigua de Sant Aniol centri l'estratègia al canal horeca, el seu director admet que és amb les altres dues potes del negoci on tenen més camp per créixer. De fet, les últimes dades parlen per elles mateixes. Durant l'any passat, les vendes internacionals van arribar a créixer fins a un 46%. Sobretot, gràcies als acords amb distribuïdors locals i al fet que la firma ha consolidat presència als mercats britànic i americà.

"A l'exterior, sempre hi venem a través d'acords amb restaurants o cadenes d'hostaleria", concreta Ribalta. Durant el 2016, el director general precisa que, entre les fites assolides, hi ha el fet d'haver-se estès de costa a costa dels EUA. "Abans estàvem a Nova York, però ara també se'ns pot trobar a Califòrnia", indica.

L'any passat, l'empresa garrotxina també va vendre aigua embotellada a Itàlia i als Emirats Àrabs. I per a aquest 2017, Ribalta explica que l'aposta en mercats exteriors passa per consolidar-se (o tornar a tenir presència) a mercats com la Xina, Austràlia o els països del centre d'Europa.

Més supermercats
En paral·lel, Aigua de Sant Aniol també vol créixer als lineals dels supermercats. "L'any passat vam fer vendes a BonArea i vam començar a tenir tractes amb Bonpreu; sí que és cert, però, que ens costa introduir-nos als supermercats perquè no tenim prou múscul comercial, ja que nosaltres només venem aigua", admet Ribalta.

Tot i això, Aigua de Sant Aniol ha sabut incrementar negoci al sector. L'any passat, les vendes de l'empresa gironina a les grans cadenes d'alimentació van créixer un 29%. Sobretot, a través de formats com el 500 gotes (l'ampolla de 25 cl) que gairebé va doblar vendes o amb les ampolles de plàstic.

Per a aquest 2017, la firma manté l'expectativa de continuar creixent per damunt dels dos dígits. I de moment, les expectatives es compleixen, perquè durant el primer trimestre Aigua de Sant Aniol ja ha registrat increments de negoci del 20%.

Inversions d'1,1 milions d'euros a la planta
Aigua de Sant Aniol, que compta amb 35 treballadors, ha portat a terme un pla d'inversió a la seva planta embotelladora durant els darrers tres anys. En total, ha destinat 1,1 milions d'euros a modernitzar-la i a millorar el sistema de producció (per exemple, podent envasar més garrafes per minut o, gràcies a un robot, paletitzar més d'un format al mateix temps).

L'any 2016, l'empresa va tancar aquest pla d'inversió destinant 300.000 euros a la factoria. La resta, fins arribar a l'1,1 milions d'euros, són inversions que es van fer durant el 2014 i 2015.
Avui et destaquem
El més llegit