• Territori
  • Alstom Espanya adquireix les instal·lacions industrials de la planta de Santa Perpètua de Mogoda

Alstom Espanya adquireix les instal·lacions industrials de la planta de Santa Perpètua de Mogoda

La planta, inaugurada en 1994, es dedica a la fabricació de trens, metros i tramvies

Redacció
13 d'Octubre de 2015
Act. 19 d'Octubre de 2015
Alstom Espanya ha adquirit les instal·lacions industrials de la planta de Santa Perpètua de Mogoda, dedicada a la fabricació de trens. D'aquesta manera, Alstom exerceix la seva opció de compra sobre aquests terrenys i naus, situats en un solar de 356.403 m2, propietat fins ara d'Inbisa. Localitzat en els municipis de Santa Perpètua de Mogoda i Mollet, a 20 km de Barcelona, el centre industrial s'explotava, amb anterioritat, en règim de lloguer.

La planta de Santa Perpètua, inaugurada en 1994, és la més moderna del Grup en tota Europa i una de les poques plantes d'Alstom capaç de fabricar, en les mateixes instal·lacions, trens d'alta velocitat, regionals, tramvies, metros, etc. Actualment el 90% de la seva producció es dedica a l'exportació. Alstom és, a més, l'única multinacional que compta a Espanya amb una planta planta capaç de fabricar trens complets.

Sobre el solar de 35,6 hectàrees adquirit, ara se situen més de 67.000 m2 de tallersde producció per mecanitzat i tall de perfils, soldadura de subconjunts, pintura i muntatge i acabat de trens. A més, el centre compta també amb 3.000 m2 de tallers de proves i una via d'1,2 km per a proves dinàmiques, connectada a la xarxa ferroviària. El centre industrial compta al seu torn amb un centre d'enginyeria i un laboratori tecnològic dedicat a la recerca en matèria d'ergonomia i confort global de passatgers.

"Aquesta inversió forma part de la nostra estratègia industrial de creixement, després de dotar la fàbrica de la flexibilitat i competitivitat necessària per adaptar-la a les condicions de mercat. Amb aquesta inversió es demostra el nostre compromís de permanència a Espanya a llarg termini i la nostra vocació de convertir la planta de Santa Perpètua en una referència dins del Grup per al mercat nacional i els de exportació", destaca Antonio Moreno, president d'Alstom Espanya.