Els veïns per l'AP-7 gratuïta demanen reunir-se amb Foment

L'entitat exigeix a De la Serna esclarir el futur de l'autopista i de l'N-340 i proposa una "Volta Ciclista" simbòlica per assenyalar les agressions al territori

L'enllaç entre l'AP-7 i l'AP-2, autopistes gestionades per Abertis L'enllaç entre l'AP-7 i l'AP-2, autopistes gestionades per Abertis

El moviment veïnal per una AP-7 gratuïta vol que el ministeri de Foment deixi de donar llargues sobre com es resoldrà l'acabament de la concessió de l'autopista, l'any que ve. Han tornat a reclamar una reunió amb el ministre Íñigo de la Serna per posar també sobre la taula la "trinxada" que s'està fent a l'N-340 amb les rotondes i la doble línia contínua, al tram sud del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Els veïns també han criticat el "mutisme" i la "conformitat" dels alcaldes afectats.

Assenyalen el treball transversal que intenten reforçar amb altres plataformes estatals que també lluiten per la gratuïtat d'algunes autopistes, com és el cas a Àvila de l'AP-6 o l'AP-1 a Burgos. "Estem treballant conjuntament perquè veiem que no manen els partits polítics, sinó que són simples actors, que ens sagnen a tots mentre manen les empreses", ha denunciat el portaveu Llorens Navarro.

Amb l'amenaça d'impostos com la vinyeta o peatges tous que puguin substituir l'actual sistema de pagament de les vies ràpides, aquests organismes assenyalen les grans empreses concessionàries com les principals i úniques beneficiàries de l'actual i del futur sistema de gestió de carreteres. Des del moviment veïnal ebrenc han exemplificat com, amb l'anunci, sense data, en cas d'aplicar bonificacions per desviar els camions a l'autopista, s'haurien disparat el valor de les accions d'Abertis, a la vegada que es rescataven les autopistes radials de Madrid o es licitaven les obres per construir rotondes a l'N-340.

Navarro: "Els partits polítics ens sagnen a tots mentre manen les empreses"

"Les promeses de fer autovies només són un postureig", ha criticat el portaveu dels veïns del moviment. "Podem posar a tots els partits polítics, perquè en aquesta lluita perquè no destrossin l'N-340 s'han quedat molt muts. És molt fàcil sortir a dir que no ho volen però no prendre cap mesura. Tallar-la com fem nosaltres possiblement no és la millor manera però és la manera d'aportar informació a la gent"; ha defensat Navarro.

Una ruta de la "vergonya"

El moviment veïnal 'Prou, AP-7 gratuïta, ja!' ha llençat una proposta a la resta d'organismes, plataformes i entitats social i cíviques del territori ebrenc per dur a terme una "Volta Ciclista" simbòlica i reivindicativa, que assenyali "les vergonyes" de les Terres de l'Ebre i enllaci amb una ruta per etapes tots els moviments socials del territori. La idea és recórrer la Ribera d'Ebre i el sud del Camp de Tarragona amb una etapa per denunciar les nuclears, una segona jornada per Flix i Riba-roja amb la contaminació química, seguir recorrent el riu Ebre pel transvasament i així fins a completar i resseguir tot el territori amb altres projectes com el Castor, els trens, l'espoli d'oliveres mil·lenàries, i com no, les carreteres, entre altres.

"El territori està completament trinxat. Faríem la volta de la vergonya perquè realment estem fins als nassos de no poder solucionar res per molt que lluitem, perquè es necessiten molts diners i els diners no els volem. Volem solucions i que els moviments deixem de ser notícia", ha reclamat Navarro.

Més informació
Abertis preveu acomiadar-se de l'AP-7 i  l'AP-2
Peatges per tota la vida
El Govern prepara una vinyeta per eliminar els peatges
Avui et destaquem
El més llegit