El Bicing elèctric carrega bateries a Barcelona

El servei de bicicletes elèctriques s'estrena juntament amb el convencional amb 150 vehicles nous

El Bicing elèctric arrenca aquest dimarts a Barcelona amb l'inici d'una fase de proves per provar el servei limitat a 1.500 usuaris amb 150 vehicles i 23 estacions, 20 de les quals són subterrànies.

En roda de premsa, el director de Barcelona Serveis Metropolitans (BSM), Ignasi Armengol, ha explicat aquest dilluns que els usuaris que poden inscriure's han de ser antics clients del Bicing convencional, escollits en apuntar-se a una llista per ordre d'inscripció.

Ha destacat que a finals de gener acabarà la fase de prova i s'iniciarà la prova pilot que durarà fins el 2017 i que afegirà fins a 2.500 usuaris més, 150 bicicletes i 23 estacions.

Les bicicletes elèctriques estan valorades en més d'1.000 euros i funcionen amb un motor posterior capaç d'aconseguir els 20 quilòmetres per hora que es carregarà a les estacions.

El director de transports de BSM, Josep Maria Deulofeu, ha assenyalat que la bicicleta destaca pel seu poc pes (23 quilos, 4 més que les bicis actuals) i per una autonomia d'entre 30 i 40 quilòmetres depenent del seu ús.

Deulofeu ha explicat que la bicicleta ha estat creada, fabricada i dissenyada per empreses catalanes, i que compta amb un canvi de marxes convencional, però té una "assistència per a l'arrencada", que permet arrencar sense pedalar.

Ha subratllat que un sistema públic de bicicletes elèctriques és quelcom "nou", i ha afegit que actualment existeix un a Madrid, Sant Sebastià i Copenhagen, entre altres ciutats.

Tarifes diferenciades
Una vegada comenci la prova pilot, els usuaris que desitgin usar el servei pagaran una quota de 14 euros anuals, així com unes tarifes variables a partir de la mitja hora.

De moment només podran accedir aquells que ja siguin usuaris del bicing perquè s'ha volgut assegurar "l'experiència" amb bicicleta, però no es descarta que en un futur el Bicing elèctric funcioni independentment.

Aparcament subterrani
Del total de 46 estacions disponibles, 41 seran subterrànies en aparcaments de la ciutat perquè, segons Armengol, faciliten les condicions de manteniment i recàrrega de les bicicletes.

A més, el sistema informàtic impedirà que es reculli un vehicle si no té el mínim de bateria, que triga 4 hores a carregar-se completament.
Avui et destaquem
El més llegit