
11
de Desembre
de
2014
Act.
11
de Desembre
de
2014
El gremi de la pell de la capital de l'Anoia utilitzarà la marca Barcelona per promocionar-se a l'exterior. Gràcies al conveni de col·laboració entre Barcelona i Igualada, els adobers de la ciutat de l'Anoia podran utilitzar el segell Igualada Leather ClusterBarcelona en fires internacionals i podran implantar-lo a les fàbriques. L'alcalde de Barcelona, XavierTrias, ha destacat que "la col·laboració entre ciutats, universitats i empreses és imbatible si ho sabem fer bé". De la seva banda, el president del gremi, XavierBadia, creu que "Barcelona és una referència de qualitat i prestigi i s'identifica perfectament amb allò que volem mostrar al món".
Amb l'acord assolit entre les dues administracions, les adoberiesigualadines podran lluir properament -està previst que el conveni se signi oficialment el mes de febrer- el distintiu Igualada Leather Cluster Barcelona. El president del gremi dels adobers de la capital de l'Anoia ha explicat que "fa temps que ens plantejàvem de quina manera ens podem presentar al món perquè se'ns conegui per la nostra qualitat i la responsabilitat social i mediambiental". Per això, Badia creu que "la marca Barcelona s'identifica perfectament amb la qualitat i prestigi que volem mostrar al món".
El nou distintiu es podrà implantar a les fàbriques i plantes de producció de la ciutat i, a més, els adobers podran lluir-la en firesinternacionals del sector. A mig termini també està previst que les marques que fabriquen a partir de la pell produïda a Igualada incorporin aquesta etiqueta als productes finals que arriben a les botigues. El logotip també incorpora el missatge des de 1340, per destacar els set segles d'activitat adobera documentada a la ciutat.
La importància de la denominació Barcelona
L'alcalde d'Igualada, MarcCastells, ha assegurat que amb l'acte d'aquest dijous "tanquem un cercle" després que "fa tres anys decidíssim convertir Igualada en la capitaleuropea de la pell de qualitat". Segons Castells, la part pública i privada ha fet una "aliança estratègica" per traslladar el potencial d'una indústria amb més de set segles d'història al segle XXI. El batlle ha apuntat que fa més d'un any que es treballa per assolir aquest conveni i creu que "és un èxit col·lectiu perquè si Igualada va bé, Barcelona també, i a la inversa".
De la seva banda, XavierTrias ha assegurat que Barcelona és la "capital de Catalunya i de la catalanitat i també una capital coneguda al món. Però el nostre principal fet és que som la capital d'un país i, si vols ser-ho, primer has de col·laborar amb totes les ciutats del territori". Per això, Trias veu positiu el conveni signat amb Igualada i considera que es poden ajudar mútuament: "Barcelona pot ajudar a potenciar la marca d'Igualada, però Igualada si fa productes de qualitat i ben fets també potencia la marca Barcelona perquè ens permet anar pel món dient que fem coses d'altíssima qualitat".
Amb l'acord assolit entre les dues administracions, les adoberiesigualadines podran lluir properament -està previst que el conveni se signi oficialment el mes de febrer- el distintiu Igualada Leather Cluster Barcelona. El president del gremi dels adobers de la capital de l'Anoia ha explicat que "fa temps que ens plantejàvem de quina manera ens podem presentar al món perquè se'ns conegui per la nostra qualitat i la responsabilitat social i mediambiental". Per això, Badia creu que "la marca Barcelona s'identifica perfectament amb la qualitat i prestigi que volem mostrar al món".
El nou distintiu es podrà implantar a les fàbriques i plantes de producció de la ciutat i, a més, els adobers podran lluir-la en firesinternacionals del sector. A mig termini també està previst que les marques que fabriquen a partir de la pell produïda a Igualada incorporin aquesta etiqueta als productes finals que arriben a les botigues. El logotip també incorpora el missatge des de 1340, per destacar els set segles d'activitat adobera documentada a la ciutat.
La importància de la denominació Barcelona
L'alcalde d'Igualada, MarcCastells, ha assegurat que amb l'acte d'aquest dijous "tanquem un cercle" després que "fa tres anys decidíssim convertir Igualada en la capitaleuropea de la pell de qualitat". Segons Castells, la part pública i privada ha fet una "aliança estratègica" per traslladar el potencial d'una indústria amb més de set segles d'història al segle XXI. El batlle ha apuntat que fa més d'un any que es treballa per assolir aquest conveni i creu que "és un èxit col·lectiu perquè si Igualada va bé, Barcelona també, i a la inversa".
De la seva banda, XavierTrias ha assegurat que Barcelona és la "capital de Catalunya i de la catalanitat i també una capital coneguda al món. Però el nostre principal fet és que som la capital d'un país i, si vols ser-ho, primer has de col·laborar amb totes les ciutats del territori". Per això, Trias veu positiu el conveni signat amb Igualada i considera que es poden ajudar mútuament: "Barcelona pot ajudar a potenciar la marca d'Igualada, però Igualada si fa productes de qualitat i ben fets també potencia la marca Barcelona perquè ens permet anar pel món dient que fem coses d'altíssima qualitat".