El fabricant de les Tirites potencia la seva planta de Mataró

Hartmann preveu créixer un 12% aquest any a Espanya i aposta pel seu únic centre a l'Estat

La companyia alemanya Hartmann preveu facturar aquest any a Espanya uns 120 milions d'euros, un 12% més que el 2015, i potenciarà la fàbrica de Mataró (Maresme) per proveir al mercat dels EUA, per al qual ha duplicat el seu personal destinat a R D. Des de la companyia han assegurat que la multinacional es proposa aconseguir a Espanya una xifra de negoci de 200 milions d'euros l'any 2020.

La fàbrica de Hartmann a Mataró -l'única que el grup té al país- és un centre de competència a escala mundial en el desenvolupament i fabricació de productes sanitaris adhesius, i assumeix actualment la producció mundial de les populars Tirites, a més de fabricar apòsits i esparadraps.

L'any passat Hartmann va anunciar una inversió de tres milions d'euros en la seva planta de Mataró per introduir una nova línia de fabricació d'apòsits posquirúrgics que hauria d'estar llesta el 2017. Recentment l'empresa ha anunciat que la planta de Mataró -que destina un 90% de la seva producció a l'estranger-, ha estat seleccionada per proveir el mercat dels EUA, el més important del món.

El doble de personal i producció específica
La planta ja fabrica productes pels EUA, però Hartmann invertirà per incrementar la producció en tres anys. Hartmann, que l'any passat va facturar 107 milions a Espanya, ha doblat el personal que treballa a Mataró en innovació i el desenvolupament de nous productes, en passar de cinc a 10 persones, i els ha encarregat desenvolupar línies específiques per al mercat nord-americà.

Actualment la planta de Mataró es prepara per a una auditoria per part de la FDA -l'autoritat sanitària dels EUA-, amb la finalitat de certificar-la per al mercat nord-americà. I és que el grup alemany vol que la fàbrica catalana sigui un referent en la fabricació d'apòsits posquirúrgics per al mercat nord-americà i altres productes com esparadraps.

Dels 107 milions de xifra de negoci que Hartmann va obtenir l'any passat a Espanya, un terç correspon als productes per a la incontinència, negoci que va créixer un 20%; un altre a l'exportació i el terç restant als productes dedicats al tractament de ferides i els de prevenció d'infeccions. Hartmann canalitza la majoria de les seves vendes a través de les farmàcies -60%- i un 40% a través d'hospitals.
Avui et destaquem
El més llegit