Els empresaris gironins reclamen a l'Estat les inversions promeses

El Grup Impuls per Girona exigeix els 4.000 milions d'euros pressupostats per la xarxa de Rodalies i Trens regionals

Un tren de Rodalies Renfe arribant a l'estació de Girona | ACN Un tren de Rodalies Renfe arribant a l'estació de Girona | ACN

El Grup Impuls per Girona alça la veu contra la política d'inversions del Govern espanyol al seu territori. L'entitat, que agrupa des de l’any 2006 a les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols i a les patronals FOEG i Pimec i al Fòrum Carlemany (representant a les empreses i autònoms del conjunt de la demarcació gironina) apunta tota una sèrie d’incompliments de l’Estat vers les comarques gironines i el conjunt de Catalunya. 

La primera, el percentatge d’inversió territorialitzada dels Pressupostos Generals de l’Estat, el qual consideren "està molt lluny del respectiu pes de les nostres comarques i del país en el PIB estatal", asseguren en un comunicat oficial. Afegeixen a la demanda el baix nivell d’execució de la despesa pressupostada que encara fa més flagrant l’incompliment, "a Girona el principal exemple el tenim en l’excessiva lentitud d’execució dels trams pendents de l'N-II, quan ja es porta un dèficit històric majúscul", assenyalen.

Altre dels problemes que preocupa el lobby empresarial és el retard en l’execució de les inversions previstes del Corredor Mediterrani. "Aquest fet perjudica els diferents sectors productius i també a les possibles noves inversions", i citen, per exemple, el retard en els permisos per desenvolupar el baixador per l’alta velocitat a l’Aeroport gironí i la via ferroviària pendent al polígon industrial de Vilamalla.

"Ens fan malfiar de les noves i enèsimes promeses estatals que ara arriben de nou sense una clara concreció pressupostària"

A les seves exigències també els posen xifra: A la xarxa de Rodalies i Trens regionals només s’ha executat un 10% dels 4.000 milions d’euros compromesos per l’Estat. "I de la priorització promesa l’any 2013 no s’ha superat el 2% del total previst", afegeixen. A més, alerten de l'incompliment "reiterat" de la disposició addicional tercera de l'Estatut d’autonomia de Catalunya que es comprometia a igualar la inversió estatal al conjunt del país en Infraestructures al pes del PIB català durant els passats 7 anys.

La gestió descentralitzada de Ports i Aeroports, la manca d'una política energètica sòlida i la paralització dels traspassos cap a la Generalitat des de 2011 que afecten l’execució de la legislació laboral en els àmbits de treball i formació professional són altres dels assumptes en què el Grup Impuls per Girona ha parat atenció. "Tots aquests importants temes pendents de resoldre, molts d’ells des de fa prou anys, ens fan malfiar de les noves i enèsimes promeses estatals que ara arriben de nou sense una clara concreció pressupostària i d’execució", conclouen.

 

 

 

Més informació
Girona està de moda, el seu aeroport no
El Govern quantifica la deixadesa de l’Estat a Catalunya en infraestructures
La Cambra denuncia la manca de fonament del Pla de Rodalies
Avui et destaquem
El més llegit