Els hotels de Barcelona acullen 12 milions de turistes el 2017

El perfil majoritari del turista és un home europeu de 40 anys que s'està a la ciutat al voltant de tres dies

Un celler romà a Teia, un dels espais visitables a Catalunya | Cedida Un celler romà a Teia, un dels espais visitables a Catalunya | Cedida

Els hotels de la demarcació de Barcelona han abaixat la persiana del 2017 amb més de 12 milions de turistes. Així ho posa de manifest un estudi impulsat conjuntament per l'Ajuntament, Turisme i la Diputació de Barcelona que també destaca que les pernoctacions han augmentat un 3% respecte el 2016. Més concretament, la xifra a la capital catalana ha arribat als 7.686.718 turistes, un 2,7% més. 

Segons el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns, "el turisme no entén de límits administratius, el turista viu l'experiència Barcelona en la seva totalitat. Som una gran destinació i l'estem projectant amb resultats molt positius". Tant és així que l'entorn de Barcelona (comarques de Barcelona menys el Barcelonès) ha arribat també als 14,6 milions de pernoctacions, un 7,9% més que l'any anterior. Alhora, les pernoctacions a la capital catalana s'aproximen als 20 milions. 

Forns: "El turisme no entén de límits administratius, el turista viu l'experiència Barcelona en la seva totalitat"

"Disposem d'eines per continuar liderant la captació turística i de mitjans favorables perquè el turisme continuï evolucionant de manera sostenible i responsable. Volem municipis i comarques on els residents visquin i hi treballin amb qualitat de vida i on els turistes tinguin aquesta mateixa qualitat de vida", ha afegit Forns.         

Per comarques, el Maresme és la que té més pernoctacions, amb 6.990.360, seguida del Baix Llobregat (2.225.031) i Garraf (1.603.640). Alt Penedès i Osona que són les que obtenen resultats més modestos, amb 50.779 i 157.966, respectivament.

El perfil del turista

Actualment, la Diputació de Barcelona, Turisme de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona tenen un acord per fer front de forma conjunta a la complexitat del turisme a escala internacional i millorar així la competitivitat de la destinació de Barcelona, tant pel que fa a les ciutats com a les comarques. D'aquesta manera, han estudiat quin és el perfil del turista. Segons procedència, aquest 2017 el nombre de turistes estrangers (europeus) supera al dels espanyols, amb un 46,4% i un 28%, respectivament. La resta provenen del mercat internacional (25,6%). Una tendència que posa de relleu la progressiva internacionalització de Barcelona. 

Indret marítim a Vilanova i la Geltrú, al Garraf | Albert Miró (Diputació Barcelona)
Indret marítim a Vilanova i la Geltrú, al Garraf | Albert Miró (Diputació Barcelona)

Pel que fa a l’estada mitjana, es troba al llarg de 2017 en gairebé tres nits en hotels i pensions, 3,8 en càmpings i 2,9 en cases rurals. En el cas concret de la capital catalana, l’estada mitjana en habitatges d’ús turístic se situa en les 3,8. El perfil del turista és un home (60%) amb una edat mitjana de 40 anys i que principalment viatja a la demarcació barcelonina per vacances i oci (67,2%), seguit del professional (21%). Pel que fa la fidelització, gairebé la meitat ja han visitat la destinació amb anterioritat. I pel que fa al mitjà de transport, majoritàriament arriben en avió (76,6%) i tant sols un 9,6% en vehicle propi.

A tot plegat, el sector turístic hi ha donat resposta amb 307.047 treballadors i 27.745 empreses.

Més informació
La marca Barcelona, en procés
La demarcació de Barcelona, en el Top20 d'innovació a Catalunya
Les 245 empreses més sostenibles
Avui et destaquem
El més llegit