Innovació i creativitat, l'eix central de les jornades Enlaira't

Les trobades, que se celebren al Maresme, debaten amb professionals d'empreses catalanes sobre la importància de l'emprenedoria

Les jornades d'emprenedoria Enlaira't ja han donat el tret de sortida i no podien fer-ho de cap altra manera que parlant d'innovació. La trobada celebra la seva tercera edició, organitzada pels ajuntaments d'Alella, El Masnou i Teià, però amb un programa que porta noves cares, nous projectes i bons consells pels qui volen emprendre.

L'origen de la innovació
Pregunta central del debat que ha encetat el programa del dilluns. Ha vingut de la mà del fundador de WEJ, Albert C. Mikkelsen, i del fundador de SITMobile i prsident de l'AIJEC, Marc Bonavia, els qui han posat en qüestió el què, el com, el quan i el perquè de la necessitat de les companyies d'avui d'innovar.

El debat ha seguit a la sessió de la tarda amb representants de les companyies del sector alimentari i restauració UDON, Bon&Petit i Wineissocial. Els ponents han recollit en un ambient més distès, algunes de les noves maneres d'innovar i d'aportar disrupció al mercat.

Durant el dia també s'ha programat el workshop Franquícies i emprenedors per presentar i impulsar un nou projecte gestat en el Centre d'Empreses de Casa del Marquès.

Creativitat i tecnologia
Albert Castellón, conseller de les cerveses Moritz, ha obert els actes de la segona jornada per explicar com es reconstrueix i projecta una marca empresarial prenent com a punt de partida.

Entre les lliçons bàsiques que ha donat Castellón, es troba la de concebre la creativitat empresarial com un equivalent a parlar de visió i de preguntar-se a un mateix "què es vol ser". "Únicament així es pot respondre a la proposta de valor de la teva marca i per fer-ho cal definir aquesta visió, ser insistent i, sobretot, compartir-la amb totes les persones involucrades en el projecte", assegura.

Des del rellançament de la marca, Castellón ha liderat l'estratègia de màrqueting i comunicació de l'empresa i ha posat èmfasi en diferents accions que reforcen el que ell anomena "la mol·lècula de marca" per emfatitzar amb nous públics i alhora "tocar la fibra" dels clients que ja havien fidelitzat als anys 70 i 80.

Les activitats del dimarts han finalitzat amb l'experiència de tres empreses tecnològiques i joves: Audiosnaps, Trip4Real i Ôasys. Totes tres han sigut les encarregades d'obrir un debat sobre els límits de la creativitat en les idees tecnològiques.
Avui et destaquem
El més llegit