
L'empresa lleidatana INTECH3D ha creat un software basat en la indústria 4.0 que multiplica per quatre la velocitat de les impressores 3D en xarxa. En col·laboració amb el grup de recerca GREiA de la UniversitatdeLleida, l'empresa ha desenvolupat un software que optimitza el funcionament del maquinari d'impressió en 3D mitjançant la gestió de processos en temps real, l'automatització de la producció i reduint-ne l'error.
El programari permet que l'usuari es pugui connectar a cada impressora mitjançant una aplicació mòbil o un llec web i en pugui controlar el funcionament. El model de negoci de INTECH és B2B, i està dirigit a empreses que treballen en sectors com la indústria, l'educació o l'arquitectura, així com a proveïdors de serveis d'impressió generals. El projecte ha estat col·laborat pel programa INNOTEC d'ACCIÓ amb un ajut a la competitivitat de 27.000 euros.
La innovació del projecte de la lleidatana resideix en l'ampliació a aquest procés de quatre tecnologies 4.0: la impressió en 3D, l'Internet de les Coses – que permet la connexió entre software i impressores – el big data, que facilita el tractament dels grans volums d'informació necessaris per a una impressió complexa; i el cloud computing, ja que les dades dels projectes s'emmagatzemen a un servidor encriptat al núvol.
Segons el CEO d'INTECH3D, JoanFolguera, el sistema que proposen "permet estalviar temps perquè automatitza tot el procés d'impressió des de la creació del projecte a la fabricació". L'empresari afegeix que el principal avantatge del seu programari és la connectivitat, ja que "es connecta directament amb el sistema de l'empresa sense necessitat de targetes SD o llapis de memòria".