Inversió històrica de més de 600 milions de l'empresa gironina Grup Padrosa i un fons internacional

L'aliança entre Grup Padrosa i el fons TIIC suposa el naixement de la primera plataforma europea d'àrees d'aparcament segures per a camions i vehicles pesats

Pla general de la seu de Grup Padrosa a Llers, amb l'aparcament segur per a camions i vehicles pesants que hi ha a la seu de l'empresa gironina | Grup Padrosa Pla general de la seu de Grup Padrosa a Llers, amb l'aparcament segur per a camions i vehicles pesants que hi ha a la seu de l'empresa gironina | Grup Padrosa

La companyia gironina Grup Padrosa, amb seu a Llers (Alt Empordà), s'ha aliat amb el fons gestor d'infraestructures TIIC per crear la primera plataforma europea d'àrees d'estacionament segures per a camions. En una primera fase, el projecte mobilitzarà fins a 250 milions d'euros, que permetran construir 17 aparcaments a sis països d'Europa. Principalment a França, Itàlia i Alemanya, tot i que també se'n faran a Holanda, Àustria i Eslovènia.

L'aliança entre la companyia empordanesa i TIIC, però, és molt més ambiciosa. Preveu mobilitzar més de 600 milions d'euros per estendre la seva xarxa d'aparcaments arreu del continent, arribant a gestionar-ne fins a 46 arreu de disset països. "És una inversió històrica", destaquen les dues companyies. És una aliança i inversió sense precedents al sector de serveis per a mercaderies i suposa el naixement de la primera plataforma europea d'àrees d'aparcament segures per a camions i vehicles pesats.

"Allò que volem és donar valor afegit, i permetre que els xofers, quan estiguin en ruta, tinguin tots els serveis al seu abast", explica el president de Grup Padrosa, Pere Padrosa. Entre aquests, sala de descans, restaurant, supermercat, bugaderia, wi-fi, etc. Però no només això. 

Cary: "Una inversió històrica"

Els nous estacionaments per a camions comptaran amb plaques solars, que tindran fins a 3 megawats de potència. "La distància que separarà un aparcament de l'altre permetrà que un camió elèctric, després de carregar-hi bateries, tingui prou autonomia per cobrir el trajecte", concreta Padrosa. A més, tot això es complementarà amb una xarxa 5G que permetrà a les diferents operadores saber a quin lloc es troba cada camió i el moment en què descarrega la mercaderia.

El CEO de TIIC, Manuel Cary, defineix l'acord com una "inversió històrica" i subratlla que estan "orgullosos de treballar colze a colze amb Padrosa per desenvolupar aquest nou projecte, que s'alinea del tot amb els objectius europeus de transport sostenible".

Padrosa i TIIC

Nascut el 2008, el fons gestor d'infraestructures TIIC inverteix en projectes destinats tant al sector del transport com al sector social. Està especialitzada en aquells actius que acaben de néixer o que requereixen una inversió addicional per millorar-ne el rendiment. Opera des de dues oficines a Lisboa i París.

Per la seva banda, Grup Padrosa, que l'any vinent celebrarà el seu centenari, està especialitzada en els serveis al transport per carretera. Fundada el 1923 i amb seu a Llers, gestiona l'aparcament per a camions que hi ha a la seu de l'empresa i també té una divisió de grues i transports especials (que opera a Espanya i el sud de França). La companyia també té presència a l'Uruguai.

Avui et destaquem
El més llegit