
18
de Setembre
de
2013 - 01:50
Act.
20
de Setembre
de
2013 - 16:33
El BCN World es presenta com un projecte "únic a Europa", capaç d'atreure 700 milions de persones i crear 17.000 llocs de treball. Segons el president de BCN World i conseller delegat de Veremonte, Xavier Adserà, el complex turístic i d'oci que s'ubicarà a Vila-seca/Salou està preparat per avançar l'Eurovegas de Madrid: "Esperem ser els primers en començar a construir, ja tenim el finançament i les infraestructures".
No obstant, el macrocomplex de la costa de Tarragona encara no pot tancar els acords amb els futurs inversors. La construcció del primer dels sis resorts, l'anomenat Barcelona Dream, s'iniciarà l'any que ve i ja compta amb el finançament, subjecte a la resolució de la llei que inclou l'anunciada rebaixa fiscal del 55% al 10% per als casinos, i que ha de ser aprovada pel Parlament de Catalunya. "No podem tancar cap acord fins que no s'aprovi la llei", ha explicat Adserà, que ha afegit que "Europa compta amb una taxa disuasiva en relació al joc, per això no existeix encara un resort integrat d'aquestes característiques". Segons el president del macrocomplex, BCN World s'enmarca dins d'aquest "gran buit" que hi ha en el sector.
Feina per a 17.000 persones
BCN World s'ubicarà dins de 825 hectàrees, entre les quals hi ha el parc d'atraccions Port Aventura. "És molt difícil trobar un terreny d'aquestes característiques a Europa", ha assegurat Adserà, que ha recordat que "és la mateixa localització on s'havia d'instal·lar Disneyland, així que pràcticament tenim el terreny preparat, sense necessitat d'expropiar".
Segons el responsable del projecte, el complexe donarà treball a 17.000 persones, 7.000 dels quals seran llocs indirectes. "Buscarem acords amb les diferents escoles de turisme i hostaleria de Catalunya per formar al personal", ha explicat Adserà, durant la seva intervenció als Matins d'Esade.
Sheldon Adelson no és la competència
"No volem competir amb Eurovegas, pensem que el projecte d'Adelson té aspectes que ens ajuden i altres amb els quals hem de competir, però és un altre concepte", ha afirmat Adserà.
En aquest sentit, a diferència de Madrid, la directiva de BCN World té clar que el fum del tabac no estarà present als seus casinos: "tenim clar que formem part de la Unió Europea, i això té avantatges i inconvenients i el tema del tabac no és un tema de debat".
Europa com a àrea econòmica
El president de BCN World ha tret importància davant la pregunta sobre si el procés sobiranista de Catalunya, afecta a les negociacions amb els futurs inversors i operadors del projecte. Segons Adserà, als promotors no els preocupa que els estats siguin més o menys independents sempre que estiguin dins d'Europa. "La incertesa sempre és un factor que afegeix dificultat, però un inversor estranger veu Europa com una globalitat, no arriba a afinar tant", ha afirmat.
Des d'Àsia fins a Amèrica
El públic objectiu de BCN World són els 700 milions de persones que viuen a cinc hores d'avió del lloc on s'ubicarà el projecte. Per Adserà és bàsic donar resposta al nou oci que existeix als països emergents, sobretot a l'Àsia, on el joc i anar de botigues són dos components molt importants, "més que anar a la platja o jugar al golf". Segons el president del complex, "l'any 2020 està previst que cent milions de rics xinesos surtin de la Xina i una de les seves destinacions serà Europa".
Adserà ha comparat la situació local amb el que representa el joc als Estats Units, un 0,41 % del PIB, mentre que a Europa aquest percentatge cau al 0,06%, el que demostra el "potencial" que té aquest mercat.
No obstant, el macrocomplex de la costa de Tarragona encara no pot tancar els acords amb els futurs inversors. La construcció del primer dels sis resorts, l'anomenat Barcelona Dream, s'iniciarà l'any que ve i ja compta amb el finançament, subjecte a la resolució de la llei que inclou l'anunciada rebaixa fiscal del 55% al 10% per als casinos, i que ha de ser aprovada pel Parlament de Catalunya. "No podem tancar cap acord fins que no s'aprovi la llei", ha explicat Adserà, que ha afegit que "Europa compta amb una taxa disuasiva en relació al joc, per això no existeix encara un resort integrat d'aquestes característiques". Segons el president del macrocomplex, BCN World s'enmarca dins d'aquest "gran buit" que hi ha en el sector.
Feina per a 17.000 persones
BCN World s'ubicarà dins de 825 hectàrees, entre les quals hi ha el parc d'atraccions Port Aventura. "És molt difícil trobar un terreny d'aquestes característiques a Europa", ha assegurat Adserà, que ha recordat que "és la mateixa localització on s'havia d'instal·lar Disneyland, així que pràcticament tenim el terreny preparat, sense necessitat d'expropiar".
Segons el responsable del projecte, el complexe donarà treball a 17.000 persones, 7.000 dels quals seran llocs indirectes. "Buscarem acords amb les diferents escoles de turisme i hostaleria de Catalunya per formar al personal", ha explicat Adserà, durant la seva intervenció als Matins d'Esade.
Sheldon Adelson no és la competència
"No volem competir amb Eurovegas, pensem que el projecte d'Adelson té aspectes que ens ajuden i altres amb els quals hem de competir, però és un altre concepte", ha afirmat Adserà.
En aquest sentit, a diferència de Madrid, la directiva de BCN World té clar que el fum del tabac no estarà present als seus casinos: "tenim clar que formem part de la Unió Europea, i això té avantatges i inconvenients i el tema del tabac no és un tema de debat".
Europa com a àrea econòmica
El president de BCN World ha tret importància davant la pregunta sobre si el procés sobiranista de Catalunya, afecta a les negociacions amb els futurs inversors i operadors del projecte. Segons Adserà, als promotors no els preocupa que els estats siguin més o menys independents sempre que estiguin dins d'Europa. "La incertesa sempre és un factor que afegeix dificultat, però un inversor estranger veu Europa com una globalitat, no arriba a afinar tant", ha afirmat.
Des d'Àsia fins a Amèrica
El públic objectiu de BCN World són els 700 milions de persones que viuen a cinc hores d'avió del lloc on s'ubicarà el projecte. Per Adserà és bàsic donar resposta al nou oci que existeix als països emergents, sobretot a l'Àsia, on el joc i anar de botigues són dos components molt importants, "més que anar a la platja o jugar al golf". Segons el president del complex, "l'any 2020 està previst que cent milions de rics xinesos surtin de la Xina i una de les seves destinacions serà Europa".
Adserà ha comparat la situació local amb el que representa el joc als Estats Units, un 0,41 % del PIB, mentre que a Europa aquest percentatge cau al 0,06%, el que demostra el "potencial" que té aquest mercat.