La planta d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona) ha donat tancat l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que va iniciar el setembre del 2014 -amb previsió que durés dos anys- i preveu 100 noves contractacions a final d'aquest any, ha informat la companyia francesa.
La planta catalana, dedicada a la fabricació de trens, treballarà al 100% de la seva capacitat en el primer trimestre, gràcies a l'adjudicació de set projectes internacionals que té en curs, entre els quals destaca un contracte per suplir 90 cotxes al metro de Panamà.
La companyia ha assenyalat que amb les comandes rebudes l'últim any s'ha incrementat la càrrega de treball en les àrees d'enginyeria i els tallers de caldereria i pintura, que s'han hagut de reforçar en els últims mesos amb la contractació de 60 persones addicionals, i ha indicat que segons vagi avançant el procés de fabricació dels projectes en curs s'ampliarà també la càrrega de treball en els tallers d'acabats i electricitat.
En aquest trimestre està previst que arribin ja a les línies d'acabats els vagons actualment en fabricació, de manera que hi haurà càrrega de treball per a tota la plantilla -500 treballadors directes-, cosa que ha permès suspendre l'ERO abans del previst.
Actualment, tots els nous projectes en curs de la planta són internacionals, i són vagons per al tramvia d'Ouargla (Algèria), el de Lusail (Qatar), el de Sidney (Austràlia) i per als metres de Guadalajara (Mèxic), Santo Domingo (República Dominicana) i Panamà.
La planta catalana, dedicada a la fabricació de trens, treballarà al 100% de la seva capacitat en el primer trimestre, gràcies a l'adjudicació de set projectes internacionals que té en curs, entre els quals destaca un contracte per suplir 90 cotxes al metro de Panamà.
La companyia ha assenyalat que amb les comandes rebudes l'últim any s'ha incrementat la càrrega de treball en les àrees d'enginyeria i els tallers de caldereria i pintura, que s'han hagut de reforçar en els últims mesos amb la contractació de 60 persones addicionals, i ha indicat que segons vagi avançant el procés de fabricació dels projectes en curs s'ampliarà també la càrrega de treball en els tallers d'acabats i electricitat.
En aquest trimestre està previst que arribin ja a les línies d'acabats els vagons actualment en fabricació, de manera que hi haurà càrrega de treball per a tota la plantilla -500 treballadors directes-, cosa que ha permès suspendre l'ERO abans del previst.
Actualment, tots els nous projectes en curs de la planta són internacionals, i són vagons per al tramvia d'Ouargla (Algèria), el de Lusail (Qatar), el de Sidney (Austràlia) i per als metres de Guadalajara (Mèxic), Santo Domingo (República Dominicana) i Panamà.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.