El 'marketplace' de proximitat Aprop Online rep l'impuls de la pandèmia

La startup creix a l'àrea metropolitana de Barcelona, on compta amb més de 1.000 botigues i 120.000 clients

David Barbeito i Jordi Ventura, fundadors d'Aprop Online, en una fruiteria del mercat de Mollet inclosa a la plataforma | Cedida David Barbeito i Jordi Ventura, fundadors d'Aprop Online, en una fruiteria del mercat de Mollet inclosa a la plataforma | Cedida

El marketplace de botigues de proximitat Aprop Online ha rebut l'impuls de la pandèmia, com la resta d'actors del comerç electrònic. L'empresa va néixer fa quatre anys i ha vist com la covid-19, les restriccions de mobilitat i la conscienciació dels joves en el consum de productes de quilòmetre zero l'han fet créixer amb força aquest 2020 a l'àrea metropolitana de Barcelona. La companyia ha superat les 1.000 botigues i els 120.000 clients. 

Una de les principals novetats que ha introduït Aprop Online recentment és la possibilitat de reservar serveis a través de la plataforma, a més dels aliments i altres productes que ja es podien comprar des dels inicis. Ara, els usuaris també poden reservar una plaça per a serveis de fisioteràpia o a un restaurant. De moment, està disponible a 35 municipis diferents, dels quals 13 s'han consolidat en els últims mesos: Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Pere de Ribes, Vilafranca del Penedès, Martorell, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç dels Horts, Mataró, Mollet del Vallès, Esparraguera i Montgat. 

L'equip de l'aplicació treballa per activar nous marketplaces a sis localitats més de la província de Barcelona. De cara al futur, també estan començant els preparatius per expandir-se a demarcacions de Tarragona, Lleida i Girona. A través d'un comunicat, l'empresa destaca que els seus serveis faciliten la digitalització del comerç local. El CEO i fundador d'Aprop Online, David Barbeito, assegura que "pujar a la plataforma les fotos d'entre 100 i 150 productes, el preu que tenen i les actualitzacions no té un cost inicial per a les botigues, ja que normalment és l'Ajuntament de cada localitat qui n'assumeix el cost". 

Els clients, per la seva banda, poden comprar productes a diversos comerços de proximitat i rebre'ls tots en una mateixa comanda en 24 hores i amb la possibilitat de triar una franja horària concreta d'entrega. El pagament es fa o bé amb targeta de crèdit o a través de Bizum. Actualment, l'empresa està en procés de posar en marxa un canal de WhatsApp Business per facilitar la comunicació amb el client.  

Més informació
La catapulta de Catalunya per jugar la Champions del comerç electrònic
La cursa del comerç electrònic: del desinterès a la bombolla
Avui et destaquem
El més llegit