Mas Acoustics, el so de l’èxit

La companyia s’ha consolidat com el principal distribuïdor de les grans marques de producció musical a la Península i com un proveïdor de referència en l’adequació sonora de tot tipus d’espais

La companyia rubinenca és la distribuïdora oficial de diverses marques a la Península Ibérica | TOT Rubí La companyia rubinenca és la distribuïdora oficial de diverses marques a la Península Ibérica | TOT Rubí

Passejant pels carrers ordenats per cases unifamiliars de sobre de l’Avinguda de l’Estatut podem esperar trobar-nos veïns estirant les cames, runners i alguna persona apurant un cafè en alguna de les terrasses que hi ha a la zona. El que resulta més difícil és imaginar que, just en aquella barriada, s’amaguen alguns dels productes més preuats pels amats de la música. En el petit magatzem de Mas Acoustics hi trobem, entre altres joies, els mítics sintetitzadors MOOG, tota la línia de processadors d’Universal Audio –fundats pel tècnic de gravació de Frank Sinatra-, els instruments virtuals d’Spectrasonics, -empresa fundada per Eric Persing, autor dels millors sons dels sintetitzadors de la marca Roland i teclista de Michael Jackson, entre d’altres-, i tot tipus de màquines i mobiliari per fer d’una habitació qualsevol tot un estudi de producció musical. “Som distribuïdors d’una sèrie de marques; poques en quantitat, però brutals totes elles”, explica el CEO de l’empresa, Lluís Moreno.

No és que Mas Acoustics siguin un distribuïdor més. La companyia rubinenca és la distribuïdora oficial d’aquestes marques a la Península Ibérica. I com aconsegueix una petita empresa fer-se amb la llicència per importar i distribuir firmes d’aquest prestigi? “Tot parteix dels anys d’experiència que vaig acumular formant-me mentre feia tractes comercials amb diferents empreses als Estats Units; vaig estar en contacte amb referents de la producció musical, fins que un dia vaig veure que hi havia una necessitat al mercat nacional per importar aquests productes, una oportunitat de negoci i tenia l’experiència necessari per crear un projecte propi”, explica Lluís Moreno, que va començar a treballar amb aquestes marques al 2001 i va constituir l’empresa al 2005.

Una de les raons de ser de negocis com Mas Acoustics és el canvi que ha sofert la indústria musical. Si discos mítics com el Dark Side of the Moon (Pink Floyd), Please Please Me (The Beatles) o Led Zeppelin I (Led Zeppelin) obligaven al grup a tancar-se en un estudi i no estirar gaire les hores de gravació per no multiplicar els costos de producció, molts dels èxits actuals es cuinen en petits domicilis, amb estudis domèstics. “L’oportunitat de mercat per nosaltres era que, per primer cop, els amants de la música podien tenir el seu home studio, i nosaltres oferim productes que permeten obtenir resultats molt professionals amb un rang de preu molt variat”.

Adequació d’espais

Si bé la distribució de grans marques permet a la companyia sumar firmes de prestigi al seu catàleg, aquesta no és la seva única línia de negoci. L’altra branca és l’enginyeria acústica. A Mas Acoustics són especialistes en l’acondicionament de tot tipus d’espais. “Hem treballat en la sonorització d’estudis domèstics de deejays, músics aficionats, cantants d’èxit internacional, però també de platós de televisió, showrooms d’empreses, restaurants, cinemes, sales d’assaig d’orquestres,...”, explica Lluís Moreno.

El procés de treball de Mas Acoustics comença amb la petició del client. L’equip tècnic de l’empresa estudia l’espai i crea una simulació en 3D amb una proposta de solucions, que van des de solucions per insonoritzar l’habitació, fins a mobiliari exclusiu i posicionament de tots els elements més importants de la sala. Tot en funció del pressupost del comprador, per tal de cobrir tot tipus de projectes.

En la seva dècada de trajectòria, l’equip de Mas Acoustics ha dissenyat solucions acústiques per tot tipus d’espais. Des de magatzems industrials de centenars de metres quadrats fins a petites habitacions. No dubten en citar els petits projectes amb un punt d’artesania com els seus preferits. “Si hi ha pressupost, podem fer projectes totalment customitzats, amb sistemes artesans, acabats en fusta i roba especial, difusors que poden ser, per exemple, de pedra per seguir una línia estètica...moltes vegades entra en joc el disseny, i així també ens guanyem els clients”.

La importància de la difusió de continguts

Alguns dels treballs més destacats en la història de Mas Acoustics es poden veure a la seva web. El blog de l’empresa explica al detall projectes com l’adequació sonora de la sala d’assaig de la banda municipal de Badajoz, o el disseny de l’estudi del DJ Óscar Mulero, i també inclou entrevistes amb professionals que utilitzen els seus productes, com el teclista Rubén García, que col·labora amb artistes com Malú.

L’empresa reconeix que la producció d’aquests continguts ha donat un nou impuls al seu projecte, ja que li ha permès donar a conèixer el seu treball i posar en valor els seus productes a través dels professionals amb els que ja treballen. “La idea de generar tots aquests vídeos i entrades pel blog va venir precisament per la nostra participació als projectes promoguts des de l’Ajuntament. Per nosaltres va ser un abans i un després, tant per la part administrativa de la gestió de l’empresa com per la creació de marca. Gràcies a la col·laboració amb els programes municipals vam aprendre a posicionar-nos i a explicar la història de les nostres marques per tal de posar en valor el nostre treball”.

En els últims tres anys, l’empresa ha participat en els programes Xarxa Rubí Empresa, Quadre de Comandament, Consolidació Internacional, Inici a l’Exportació i Planifica Estratègicament la teva Empresa, llançats per l’Ajuntament de Rubí.

En l’actualitat, Mas Acoustics compta amb cinc treballadors, tots ells de Rubí. Un fet, que l’empresa considera necessari. “Al final, ens considerem una companyia amb una vinculació important a la ciutat i, al ser petits, podem buscar professionals dins de la ciutat per tal de crear riquesa que repercuteixi en el municipi”.

Més informació
L'hummus del Mercadona reobre la Durex de Rubí
L’Ajuntament de Rubí presenta la Taula de la Competitivitat Industrial
Rubí, innovació i internacionalització amb la marca de la ciutat
Avui et destaquem
El més llegit