• Territori
  • Mecakim-Decustik augmenta un 33% la facturació en quatre anys

Mecakim-Decustik augmenta un 33% la facturació en quatre anys

La companyia augmenta els beneficis sobretot gràcies a l'aposta per les exportacions

Mecakim-Decustik té la seva seu a la localitat de Torelló
Mecakim-Decustik té la seva seu a la localitat de Torelló
ACN
01 de Febrer de 2016 - 08:40
L'empresa de mecanització de fusta Mecakim-Decustik ha crescut un 33% en termes de facturació en els últims quatre anys gràcies a l'aposta per les exportacions. Segons informa la conselleria d'Empresa i Coneixement, la companyia, amb seu a Torelló (Osona) i creada el 1981, ha tancat l'exercici del 2015 amb una facturació de 4,6 milions d'euros i un 25% d'aquests resultats provenen ja de vendes a l'estranger.

Aquestes xifres s'assoleixen després que Mecakim-Decustik iniciés una estratègia d'internacionalització el passat 2011, obrint-se primer al mercat francès amb el suport de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions de la Generalitat a París. Actualment, França, Orient mitjà, Canadà, Itàlia i Portugal són els seus principals mercats d'exportació.

Créixer un 10% més en facturació aquest 2016
Mecakim-Decustik fabrica panells microperforats i col·labora amb clients com Aena, Inditex, BBVA, FC Barcelona i, recentment, amb Air Canada i l'hotel Joan Carles I. "Vam començar per França, participant juntament amb Acció a la fira del sector de la construcció Batimat i d'allà, ens vam obrir portes al món ja que vam establir vincles amb distribuïdors de diversos mercats com els Emirats Àrabs. Gràcies a la internacionalització hem arribat als resultats que tenim avui, i de cara al pròxim any preveiem créixer un 10% més en facturació", ha explicat Joaquim Feixas, director general de Mecakim-Decustik.

La participació a la fira ha permès a l'empresa entrar en el sector de l'arquitectura d'interiors i establir nous vincles amb socis d'arreu del món, destacant la participació en projectes com el Parlament de Malta, el centre cultural Sheikh Jaber Al Ahmad de Kuwait, la seu de l'empresa Bombardier al Canadà o la Universitat Mohamed VI del Marroc. Pel proper 2016 el seu objectiu és l'obertura al mercat del centre i sud d'Amèrica, fet que els ha portat a establir contactes amb la delegació Acció a Bogotà, on actualment estan treballant.

Els panells acústics fonoabsorbents en fusta són el seu producte estrella, que els ha portat a participar en projectes com les sales de descans de l'aeroport de Barcelona (AENA), el Museu de la Música de Barcelona, la sala de premsa del FC Barcelona, diverses sales de videoconferències del BBVA, diverses oficines d'Inditex i hotels tan coneguts com l'Hotel Joan Carles I de Barcelona.