Nestlé invertirà 37 MEUR més a la planta de Nescafé

La multinacional suma una línia de producció i crearà 20 llocs de feina a la fàbrica gironina

Nestlé invertirà 37 milions més en la planta de cafè soluble Nescafé de Girona, unes instal·lacions que ja comptaven amb una inversió de 102 milions, amb l'objectiu d'augmentar la capacitat de producció un 20% i passar de les 32.000 tones a les 38.000 anuals.

Així ho ha explicat aquest dimecres en roda de premsa el director general de Nestlé Espanya, Laurent Dereux, que ha indicat que les obres corresponents a la inversió de 102 milions finalitzaran a l'estiu d'aquest any, uns mesos abans del previst.

Nestlé explica a Girona amb instal·lacions productives per Dolce Gusto i Nescafé de 200.000 metres quadrats, en les quals treballen uns 750 professionals, i el 2015 va anunciar una inversió de 102 milions per construir unes noves instal·lacions per a cafè soluble en un espai adjacent de 10.000 metres quadrats.

Les instal·lacions de Nescafé compten amb dues línies de producció, i aquesta inversió addicional de 37 milions es traduirà en una tercera línia de producció, que entrarà en funcionament l'octubre del 2018, i en una vintena més de llocs de treball.

"És una bona notícia per Espanya i per a Catalunya. La vocació d'aquest centre és mundial", ha destacat Dereux, ja que el 80% de la producció s'exportarà a països d'Europa, Orient Mitjà i Nord d'Àfrica.

La inversió també suposarà incorporar a la planta els últims avanços tecnològics, la qual cosa permetrà fabricar productes amb noves textures i produir els cafès solubles premium de la companyia i el renovat Nescafé Classic.

Amb aquesta inversió, el grup d'alimentació ja ha destinat 370 milions d'euros a les seves instal·lacions de Girona des del 2007, i la planta gironina de Nescafé és la més gran de les 15 que té la multinacional suïssa.

Aquests 37 milions d'euros se sumen al voltant dels 50 milions que Nestlé acostuma a invertir anualment a les fàbriques d'Espanya, la qual cosa segons Dereux és una prova més del compromís de Nestlé amb el país.

En aquest sentit, preguntat pel procés sobiranista de Catalunya, ha sostingut que la multinacional no fa política i que és capaç d'adaptar-se a qualsevol situació, com "guerres o tsunamis", ha fet broma.

Pujada de preus
Nestlé Espanya va registrar vendes per 2.098 milions d'euros el 2016, un 0,6% menys que l'any anterior en termes comparables, per l'evolució de les exportacions, que van créixer un 4% en volum però van decréixer un 7,5% en valor.

Les exportacions van representar un 27% de les vendes totals i es van situar en 565 milions d'euros, mentre que les vendes al mercat espanyol van ser de 1.533 milions d'euros, un 2,1% més en termes comparables.

Dereux preveu millorar les vendes de cara a aquest 2017, encara que no ha precisat una xifra, i ha indicat que malgrat que Nestlé ha evitat pujar preus els últims anys, aquest 2017 es veurà obligada a fer-ho una mitjana del 5%, especialment en el cafè, per repercutir la pujada de les matèries primeres.

Sucre i oli de palma
Preguntat per l'impost català a les begudes ensucrades, ha sostingut que la solució a l'obesitat no és un impost, sinó que és necessari incidir en bons hàbits d'alimentació: "No és una bona resposta i el fet que aquest impost només estigui a Catalunya crea problemes addicionals".

Sobre si Nestlé preveu canviar les receptes dels productes que tenen oli de palma, un ingredient considerat perjudicial per a la salut, Dereux s'ha mostrat contrari a "demonitzar" aquesta matèria grassa, ja que si fos nociva per a la salut estaria prohibida.

"No es tracta d'un problema de seguretat alimentària. El consum excessiu de qualsevol ingredient, fins i tot de l'aigua, pot causar problemes de salut", ha finalitzat.

Avui et destaquem
El més llegit