Olot vol crear una Àrea de Promoció Econòmica Urbana al polígon de les Mates

El pla d'actuació gira al voltant de la competitivitat, la sostenibilitat, la seguretat i les infraestructures

L'Ajuntament d'Olot aprovarà inicialment la constitució d'una Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU) al polígon de les Mates | ACN L'Ajuntament d'Olot aprovarà inicialment la constitució d'una Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU) al polígon de les Mates | ACN

L'Ajuntament d'Olot aprovarà inicialment la constitució d'una Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU) al polígon de les Mates. Es tracta d'un projecte que va néixer el 2021 en col·laboració amb les empreses del polígon per consolidar la col·laboració público-privada i impulsar la competitivitat i sostenibilitat de l'espai industrial. Les APEU són zones geogràfiques delimitades on les activitats empresarials i l'administració local acorden per impulsar i dinamitzar a partir d'un pla d'actuació adequat a la normativa legal. En el cas de les Mates, el pla d'actuació gira al voltant de quatre estratègies: la transició i eficiència energètica, la seguretat, la millora d'infraestructures i millorar el posicionament estratègic.

Olot fa un pas més per tirar endavant la primera APEU del municipi, que s'establirà al polígon industrial de les Mates. Es tracta d'un projecte iniciat el 2021 després que els empresaris de la zona i l'Ajuntament d'Olot valoressin crear aquesta àrea de promoció econòmica i aconseguir dinamitzar el polígon.

Les APEU es basen en territoris geogràfics molt ben delimitats on les activitats empresarials i les administracions locals acorden un pla d'actuació per impulsar accions conjuntes per tal de millorar-ne la competitivitat. Aquestes actuacions s'han d'adequar a la normativa vigent que regula les APEU.

Olot fa un pas més per tirar endavant la primera APEU del municipi, que s'establirà al polígon industrial de les Mates

En el cas d'Olot, hi ha quatre eixos estratègics que marquen el full de ruta. En primer lloc, hi ha la transició i eficiència energètica. Es tracta d'impulsar comunitats energètiques industrials per reduir despeses energètiques a partir de les fonts renovables i fomentar la sostenibilitat, al mateix temps que es millora la competitivitat de les empreses.

En el segon eix, es tractaran accions per millorar la seguretat dins del polígon per tal de reforçar-lo com a punt competitiu. En el tercer eix es fixen millores en les infraestructures per garantir una millor connectivitat i accessibilitat de les empreses que s'hi estableixin. Per últim, es vol consolidar el polígon de les Mates com un referent a la Garrotxa amb un increment del posicionament estratègic a escala local, comarcal i nacional.

Actualment, el polígon de les Mates compta amb 75 empreses, la majoria d'elles vinculades al sector industrial i de serveis. Està situat al nord-est de la capital garrotxina, a prop de l'autovia A-26 i es va crear el 1980.

Es vol consolidar el polígon de les Mates com un referent a la Garrotxa amb un increment del posicionament estratègic a escala local, comarcal i nacional

Fa tres anys es va acordar tirar endavant aquest APEU, però l'any passat es va impulsar el projecte a partir d'una subvenció rebuda. Amb aquests diners s'han consolidat objectius comuns i s'estan fent sessions de treball per definir conjuntament el pla d'actuacions. L'àrea està formada per tots els locals que tenen un accés directe des de la via pública del polígon.

Una vegada hi hagi el pla d'actuacions tancat, una entitat gestora serà l'encarregada de tirar-lo endavant. De moment, aquest dijous el plenari d'Olot votarà l'aprovació d'aquesta àrea de promoció econòmica. Quan es tanqui la fase d'exposició pública i es resolguin les al·legacions, el document s'aprovarà definitivament i un grup de treball format per empresaris i representants de l'Ajuntament d'Olot revisaran el projecte. Després, el document se sotmetrà a votació per part dels propietaris del polígon. El calendari fixat preveu que la zona comenci a funcionar a principis de l'any que ve.

Més informació
El futur tren-tram entre Olot i Girona: 40 minuts de trajecte i 6,1 milions de passatgers
Avui et destaquem
El més llegit