Palo Alto crea un mercat d'art, disseny i música

L'antic complex industrial de la Barcelona del segle XIX reconvertit en estudis i tallers posa en marxa aquesta iniciativa que obrirà una vegada al mes

Palo Alto, l'antic complex industrial de la Barcelona del segle XIX reconvertit en estudis i tallers de creadors, dissenyadors i artistes, ha posat en marxa un mercat d'art, disseny, música i gastronomia que obrirà el primer cap de setmana de cada mes.

La primera edició del Palo Alto Market, una iniciativa que té el suport de la Fundació Palo Alto que presideix el dissenyador Javier Mariscal, que té el seu estudi en aquest recinte, tindrà lloc el 6 i 7 de desembre, i està previst que cada mes reuneixi uns 150 expositors originals amb productes exclusius, i que en cada edició rebi de 4 a 6.000 visites.

Amb aquesta iniciativa, els creatius de Palo Alto volen recuperar el significat original del mercat, ocupar el carrer i la iniciativa, aplaudir la investigació radical i el risc, restaurar els millors records, reptar l'obsolescència planificada, cultivar i promocionar l'intercanvi sostenible, reconquistar espais vius, lliures i independents, i aprendre a gaudir de l'alegria de la vida.

Convertit en un espai de referència a Barcelona que reuneix tecnologia i creativitat amb l'herència del passat industrial del Poblenou, a més a Palo Alto Market s'exhibiràn i es vendran productes vintage, hand-made, street food, música, espectacles de carrer i moltes coses més.

Al nou Palo Alto Market, que es vol convertir en un mercat de carrer de qualitat i en una cita mensual imprescindible, hi haurà projectes alternatius i petites iniciatives que emocionen, en un espai en què es barrejarà talent i sensibilitat per gaudir amb els cinc sentits, segons ha explicat l'organització.

La selecció dels expositors s'ha dut a terme atenent a criteris de qualitat i sintonia amb els conceptes i objectius que defineixen la identitat d'aquest mercat, i alguns dels creadors de Palo Alto obriran els seus estudis al públic i oferiran part de la seva obra, prototips, proves d'autor o nous formats a preus més assequibles.

La instal·lació del mercat ocupa els quatre carrers exteriors del recinte i tres naus interiors, sumant uns 3.700 metres quadrats d'exposició.

Durant el mercat cuiners joves i reconeguts, que amb la seva feina evolucionen i revolucionen el panorama gastronòmic, trauran la seva cuina al carrer per instal·lar-la en una furgoneta, cosa que farà possible menjar i gaudir d'un bon àpat a l'aire lliure.

Mariscal ha encapçalat la tasca de transformar aquesta antiga fàbrica del Poblenou en un hub amb estudis i tallers de professionals creatius, fins a convertir-la en un espai de referència a Barcelona, que reuneix tecnologia i creativitat amb l'herència del passat industrial del Poblenou.
Avui et destaquem
El més llegit