El Pedraforca fa pinya pel turisme

Es presenta una associació formada per 35 empreses i una aplicació que proposa activitats turístiques per la zona

Pedraforca | ACN
Pedraforca | ACN

Un total de 35 empreses turístiques de Vallcebre, Saldes, Gósol, Gisclareny, Tuixent, Josa, La Vansa i Fórnols s'han agrupat per engegar l'associació Valls del Pedraforca, una entitat sense ànim de lucre per unir esforços per potenciar el turisme i l'activitat al voltant del Pedraforca.

A hores d'ara ja han engegat una aplicació que aglutina rutes, activitats i serveis disponibles al voltant de l'emblemàtica muntanya; una pàgina web; i han creat unes estovalles especials amb aquests mateixos continguts pels establiments de restauració associats. Entre els nous reptes que avancen hi ha la millora de la senyalització i la creació d'una ruta que permeti visitar l'entorn de la muntanya des de deu perspectives diferents.

Tot i que fa un any i mig que l'entitat ja està en marxa, no ha sigut fins ara quan s'ha fet la presentació oficial. El seu president, Francesc Barcelona, ha resumit el paper de l'entitat com un espai en el qual "sumar activament" més enllà de "reivindicar". "Era necessari crear una associació que ens aglutines a tots els que patim les mateixes inquietuds. Proposem coses i productes a fer", ha explicat.

Un mapa en format estovalles

L'entitat ja ha engegat les seves primeres accions, entre les quals destaca la posada en marxa d'una aplicació mòbil que dona a conèixer "els llocs a visitar, recursos turístics o on comprar", segons ha detallat Barcelona. Uns continguts similars són els que es poden descobrir a la pàgina web que han creat. De les iniciatives també en destaca un mapa en format estovalles que s'ha col·locat als establiments de restauració implicats en el projecte "per tal que mentre facin l'àpat puguin definir el calendari", ha afegit.

Pel que fa a les properes accions, Valls del Pedraforca ja ha anunciat que vol potenciar la part publicitària en els accessos a la vall a través d'una millora de la senyalitzacaió. A tall d'exemple, l'entitat també ha explicat que en el marc del projecte 'Muntanyes emblemàtiques' s'ha presentat una proposta per crear un nou producte: les deu cares del Pedraforca. "La intenció és donar la possibilitat de visitar-lo des de deu cares diferents, generar recorreguts perquè la gent volti per la vall i pugui veure la muntanya des de diferents punts de vista", ha conclòs Barcelona.

Més informació
Neix la cooperativa Biolord per comercialitzar la poma ecològica de muntanya
Original Buff, el mocador de l'aventura
Avui et destaquem
Comentaris