• Territori
  • Plusfresc obrirà tres noves botigues aquest any i contractarà 80 persones

Plusfresc obrirà tres noves botigues aquest any i contractarà 80 persones

La cadena de supermercats lleidatana Supsa Supermercats Pujol inaugurarà centres a Barcelona, Lleida i Tarragona

    Un supermercat Plusfresc
    Un supermercat Plusfresc
    EFE
    07 d'Abril de 2015
    Act. 07 d'Abril de 2015
    La cadena de supermercats lleidatana Supsa Supermercats Pujol (SUPSA), propietària de l'ensenya Plusfresc, preveu obrir aquest any tres nous establiments a Barcelona, Lleida i Tarragona i contractar unes 80 persones, fins a arribar a una plantilla pròxima als 1.100 treballadors.

    El grup que presideix Rafel Pujol prosseguirà en els pròxims mesos amb el seu pla d'expansió a Catalunya, encara que ho farà amb cautela, sense precipitar-se i analitzant a fons les noves ubicacions de les seves botigues, segons explica el director general de la companyia, Francisco González.

    L'any passat, l'empresa, líder del sector a Lleida (Segrià), amb una quota de mercat pròxima al 19%, va inaugurar tres nous establiments en aquesta demarcació, a les localitats d'Almenar, Soses i Alguaire, i la seva primera botiga a la ciutat de Barcelona.

    Plusfresc mantindrà aquest any un ritme de creixement similar, amb la previsió d'obrir tres locals més: un a Lleida, un altre a Tarragona i una segona botiga a la capital catalana.

    "Els indicadors de la nostra primera botiga a Barcelona són positius, cosa que ens dóna peu a obrir-ne una segona a la zona alta", detalla el directiu, que comenta que la companyia prefereix créixer a pas lent però segur, ja que l'expansió es finança amb recursos propis i no es vol posar en risc el grup.

    "Sabem quines són les nostres limitacions i on podem arribar", afegeix el director de SUPSA, que descarta per ara desembarcar a d'altres comunitats. L'única botiga que la cadena té fora de Catalunya està a Mequinensa (Aragó), a la frontera amb Lleida.

    Plusfresc compta actualment amb una xarxa de 70 establiments i 1.014 treballadors, una plantilla que espera ampliar en unes 80 persones aquest 2015 si finalment porta a terme les obertures previstes i el procés de renovació de les botigues que ja estan en funcionament.

    La companyia va invertir l'any passat uns 5 milions d'euros en noves obertures i la renovació de la seva xarxa, una xifra similar a la que destinarà aquest any a la posada en marxa de les tres botigues i a la remodelació d'una quinzena d'establiments.

    Plusfresc va tancar l'últim exercici amb una facturació de 124 milions d'euros, fet que suposa un 2,2% més que el 2013. Per a aquest 2015, el seu objectiu és registrar un creixement similar i superar els 126 milions en volum de vendes.

    Francisco González es mostra satisfet amb el creixement experimentat en l'últim any i assegura que l'evolució d'aquest primer trimestre està sent també positiva, ja que es detecta una lleugera recuperació del consum.

    Plusfresc aposta per la producció local i els productes frescos, especialment les seccions de fruites i verdura i peixateria, que han estat la base del seu creixement els últims anys.

    "A tothom se li omple la boca parlant de frescos, però per a nosaltres està en el nostre ADN", reivindica González, que assegura que els productes de la terra i de qualitat no tenen per què suposar un major preu per al client.

    "Defensem els orígens i potenciem i ressaltem el producte d'aquí", incideix el directiu.

    El grup aposta a més per la constant formació de la seva plantilla i les noves tecnologies. En aquest sentit, posarà en marxa a l'abril un nou web de compra amb el qual el client podrà elegir des del gruix de la carn fins a les característiques de les peces de fruita que vol comprar.

    "Volem ser una cadena de supermercats moderna i competitiva, però mantenint l'esperit de petita botiga de barri que coneix a la perfecció els seus clients. Aquesta és la vocació de l'empresa", subratlla González.