Plusfresc obrirà tres noves botigues aquest any i contractarà 80 persones

La cadena de supermercats lleidatana Supsa Supermercats Pujol inaugurarà centres a Barcelona, Lleida i Tarragona

La cadena de supermercats lleidatana Supsa Supermercats Pujol (SUPSA), propietària de l'ensenya Plusfresc, preveu obrir aquest any tres nous establiments a Barcelona, Lleida i Tarragona i contractar unes 80 persones, fins a arribar a una plantilla pròxima als 1.100 treballadors.

El grup que presideix Rafel Pujol prosseguirà en els pròxims mesos amb el seu pla d'expansió a Catalunya, encara que ho farà amb cautela, sense precipitar-se i analitzant a fons les noves ubicacions de les seves botigues, segons explica el director general de la companyia, Francisco González.

L'any passat, l'empresa, líder del sector a Lleida (Segrià), amb una quota de mercat pròxima al 19%, va inaugurar tres nous establiments en aquesta demarcació, a les localitats d'Almenar, Soses i Alguaire, i la seva primera botiga a la ciutat de Barcelona.

Plusfresc mantindrà aquest any un ritme de creixement similar, amb la previsió d'obrir tres locals més: un a Lleida, un altre a Tarragona i una segona botiga a la capital catalana.

"Els indicadors de la nostra primera botiga a Barcelona són positius, cosa que ens dóna peu a obrir-ne una segona a la zona alta", detalla el directiu, que comenta que la companyia prefereix créixer a pas lent però segur, ja que l'expansió es finança amb recursos propis i no es vol posar en risc el grup.

"Sabem quines són les nostres limitacions i on podem arribar", afegeix el director de SUPSA, que descarta per ara desembarcar a d'altres comunitats. L'única botiga que la cadena té fora de Catalunya està a Mequinensa (Aragó), a la frontera amb Lleida.

Plusfresc compta actualment amb una xarxa de 70 establiments i 1.014 treballadors, una plantilla que espera ampliar en unes 80 persones aquest 2015 si finalment porta a terme les obertures previstes i el procés de renovació de les botigues que ja estan en funcionament.

La companyia va invertir l'any passat uns 5 milions d'euros en noves obertures i la renovació de la seva xarxa, una xifra similar a la que destinarà aquest any a la posada en marxa de les tres botigues i a la remodelació d'una quinzena d'establiments.

Plusfresc va tancar l'últim exercici amb una facturació de 124 milions d'euros, fet que suposa un 2,2% més que el 2013. Per a aquest 2015, el seu objectiu és registrar un creixement similar i superar els 126 milions en volum de vendes.

Francisco González es mostra satisfet amb el creixement experimentat en l'últim any i assegura que l'evolució d'aquest primer trimestre està sent també positiva, ja que es detecta una lleugera recuperació del consum.

Plusfresc aposta per la producció local i els productes frescos, especialment les seccions de fruites i verdura i peixateria, que han estat la base del seu creixement els últims anys.

"A tothom se li omple la boca parlant de frescos, però per a nosaltres està en el nostre ADN", reivindica González, que assegura que els productes de la terra i de qualitat no tenen per què suposar un major preu per al client.

"Defensem els orígens i potenciem i ressaltem el producte d'aquí", incideix el directiu.

El grup aposta a més per la constant formació de la seva plantilla i les noves tecnologies. En aquest sentit, posarà en marxa a l'abril un nou web de compra amb el qual el client podrà elegir des del gruix de la carn fins a les característiques de les peces de fruita que vol comprar.

"Volem ser una cadena de supermercats moderna i competitiva, però mantenint l'esperit de petita botiga de barri que coneix a la perfecció els seus clients. Aquesta és la vocació de l'empresa", subratlla González.
Avui et destaquem
El més llegit