
15
de Març
de
2017
L'empresa de comerç en línia Prat International Brands es muda a Valls. La companyia efectuarà una inversió de 3,5 milions d'euros per aixecar una nau i la crearà una seixantena de llocs de feina. La firma calcula que la nova seu estarà operativa a finals d'any. La urgència d'espai i les facilitats donades per l'Ajuntament han fet que aquesta jove companyia s'hagi decidit a traslladar-se a l'Alt Camp des de Torredembarra.
L'empresa, fundada el 2008 per un emprenedor de Sant Cugat, comercialitza per Internet diverses marques pròpies -la principal és Greencut, de maquinària i eines de jardineria- amb eBay com a principal portal de vendes. Amb el seu trasllat a Valls preveu doblar la facturació actual -de 7,8 milions d'euros- i arribar als 15 milions d'euros.
"Gairebé el 70% de la nostra facturació ens ve d'eBay", ha afirmat Albert Prat, gerent d'aquesta empresa que s'instal·larà al sector de Palau de Reig del polígon industrial en una nau d'entre 7.000 i 8.000 metres quadrats on té previst traslladar-s'hi a finals d'enguany, per encarar la campanya de Nadal al nou espai. Així mateix, la companyia té previsió d'ampliar la nau en una segona fase i arribar fins als 15.000 metres quadrats.
La inversió inicial és de 2,5 milions d'euros, que es completaria, d'acord amb les previsions de la companyia per al 2018, amb un milió més per l'ampliació. Dels 60 llocs inicials de feina, 34 quedaran coberts amb la plantilla actual de Torrembarra. Prat, però, no descarta que, amb les futures ampliacions, se'n tornin a generar 60 més.
A part de Greencut, l'empresa comercialitza per Internet altres marques pròpies, com FitFiu -màquines de fitness-, MC Haus -mobiliari de la llar-, i Sailoor -accessoris nàutics. Des de Valls l'empresa confia millorar la seva distribució en els països europeus on ven, principalment Espanya, França i Itàlia, però també pel nord d'Àfrica, així com obrir nous mercats.
Segons Prat, el "bon tracte" i l'agilitat dels tràmits a Valls, ha estat el principal motiu pel qual s'ha decidit de traslladar-se a l'Alt Camp. "En els moments de crisi vam voler posar les coses fàcils amb incentius com la llicència d'activitats a cost zero; cuidem el dinamisme econòmic i la vinguda d'una empresa a la ciutat com construir el museu casteller", ha equiparat l'alcalde Albert Batet.
L'empresa també ha valorat el teixit empresarial que conviu al polígon industrial de Valls, amb importants grups com Kellogg i Ikea, així com l'arribada d'una nova empresa de climatització, Frigicoll, amb el trasllat de la seva seu logística. "En quatre o cinc anys multiplicarem per deu la nostra facturació, i ja ho estem complint, perquè cada any doblem", ha conclòs l'empresari.
L'empresa, fundada el 2008 per un emprenedor de Sant Cugat, comercialitza per Internet diverses marques pròpies -la principal és Greencut, de maquinària i eines de jardineria- amb eBay com a principal portal de vendes. Amb el seu trasllat a Valls preveu doblar la facturació actual -de 7,8 milions d'euros- i arribar als 15 milions d'euros.
"Gairebé el 70% de la nostra facturació ens ve d'eBay", ha afirmat Albert Prat, gerent d'aquesta empresa que s'instal·larà al sector de Palau de Reig del polígon industrial en una nau d'entre 7.000 i 8.000 metres quadrats on té previst traslladar-s'hi a finals d'enguany, per encarar la campanya de Nadal al nou espai. Així mateix, la companyia té previsió d'ampliar la nau en una segona fase i arribar fins als 15.000 metres quadrats.
La inversió inicial és de 2,5 milions d'euros, que es completaria, d'acord amb les previsions de la companyia per al 2018, amb un milió més per l'ampliació. Dels 60 llocs inicials de feina, 34 quedaran coberts amb la plantilla actual de Torrembarra. Prat, però, no descarta que, amb les futures ampliacions, se'n tornin a generar 60 més.
A part de Greencut, l'empresa comercialitza per Internet altres marques pròpies, com FitFiu -màquines de fitness-, MC Haus -mobiliari de la llar-, i Sailoor -accessoris nàutics. Des de Valls l'empresa confia millorar la seva distribució en els països europeus on ven, principalment Espanya, França i Itàlia, però també pel nord d'Àfrica, així com obrir nous mercats.
Segons Prat, el "bon tracte" i l'agilitat dels tràmits a Valls, ha estat el principal motiu pel qual s'ha decidit de traslladar-se a l'Alt Camp. "En els moments de crisi vam voler posar les coses fàcils amb incentius com la llicència d'activitats a cost zero; cuidem el dinamisme econòmic i la vinguda d'una empresa a la ciutat com construir el museu casteller", ha equiparat l'alcalde Albert Batet.
L'empresa també ha valorat el teixit empresarial que conviu al polígon industrial de Valls, amb importants grups com Kellogg i Ikea, així com l'arribada d'una nova empresa de climatització, Frigicoll, amb el trasllat de la seva seu logística. "En quatre o cinc anys multiplicarem per deu la nostra facturació, i ja ho estem complint, perquè cada any doblem", ha conclòs l'empresari.