Protestes i molta polèmica a Vilafranca pel servei de bus que enllaça amb Barcelona

Denuncien que la falta de places fa que cada dia nombrosos usuaris es quedin a terra

Denúncia d'usuaris per exigir millores al servei de bus que enllaça Vilafranca amb Barcelona | ACN Denúncia d'usuaris per exigir millores al servei de bus que enllaça Vilafranca amb Barcelona | ACN

Al voltant de 150 persones s’han concentrat a la plaça de la Vila de Vilafranca del Penedès per exigir millores al servei de bus que uneix el municipi amb Barcelona. Ho han fet escenificant una llarga cua, emulant l'espera que viuen molts usuaris cada matí per agafar el bus. Denuncien que “la situació és crítica”. “Fa mesos que la línia exprés arrossega problemes de capacitat en hores punta, però amb les obres a la R4 de rodalies i la tornada a les classes universitàries s’han accentuat fins a al punt de deixar a terra nombroses persones”, ha explicat a l’ACN el delegat al Penedès de l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Albert Parés.

Els usuaris es queixen que hi ha "col·lapses" durant tot el dia, però ressalten que l’afectació més conflictiva es concentra entre les 6h i 9h. Com a solució temporal, el Departament de Territori ha reforçat des d’aquest dimarts aquesta franja d'hora punta amb quatre autobusos més. Però els usuaris, de moment, asseguren que no han notat cap millora perquè a primera hora d’aquest dimarts un atropellament ha obligat a tallar la línia R4 de rodalies, fet que ha comportat que més viatgers fessin servir el bus.

Tant els usuaris afectats com l’associació PTP reclamen “una ampliació permanent de la freqüència d’autobusos al llarg de tot el dia així com també els caps de setmana, quan el servei es veu molt reduït”. Membres de PTP s’han reunit amb el subdirector general de Transport Públic, Benjamín Cubillo, per tractar aquesta qüestió. Des de l’associació valoren positivament la reunió, ja que consideren que han mostrat “ser conscients de la gravetat de la situació i es comprometen a ampliar la freqüencia dels autobusos exprés que uneixen Vilafranca i Barcelona”.

Els usuaris es queixen que hi ha "col·lapses" durant tot el dia, però ressalten que l’afectació més conflictiva es concentra entre les 6h i 9h

El que preocupa ara a l’entitat és no disposar de calendari concret per veure efectuades aquestes accions, i també avisen que l’empresa concessionària, Monbús, "no disposa de més personal ni vehicles per dur a terme un augment de les freqüències”. Una possible solució, expliquen, és que aquesta companyia subcontractés serveis a una altra empresa. Les mateixes fonts consultades emplacen a veure quin serà el “funcionament real” del reforç i al llarg de tota la tardor. Amb les dades recollides, apunten, el Departament estudiarà si és necessari aplicar millores estructurals al servei.

Avui et destaquem
El més llegit