Renfe invertirà 5 milions d'euros per l'EVA del Prat

El gestor ferroviari prepararà l'estació per l'arribada del servei intel·ligent d'alta velocitat

Un dels trens EVA Un dels trens EVA

Renfe invertirà entre 4 i 5 milions d'euros a adaptar l'estació del Prat Llobregat a l'AVA -el nou servei d'alta velocitat intel·ligent d'AVE-, que tindrà en aquesta ciutat el seu centre d'operacions. Així ho ha explicat en declaracions als mitjans el president de Renfe, Juan Alfaro, després de la primera reunió de treball institucional mantinguda aquest dijous amb l'alcalde, Lluís Teixidor, i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

Més info: EVA: Renfe llança l’AVE ‘low cost’

La inversió es destinarà a adaptar la superfície de l'estació, la zona d'aparcament, les vies i també a acomodar les andanes; i les obres, que s'iniciaran en "setmanes o mesos", duraran de sis a vuit mesos.

Arribada al 2019

Es preveu que el primer trajecte d'EVA serà Barcelona-Camp de Tarragona-Madrid -les parades encara estan "per definir"-, i la seva posada en marxa serà en el primer semestre del 2019. L'estimació inicial és començar amb cinc freqüències diàries per sentit i transportar 1.050.000 passatgers anuals, dels quals 400.000 procediran del cotxe i 250.000 seran nous passatgers, i el servei s'estendrà en el futur a altres corredors "quan tingui èxit".

fotonoticia 20180503134250 1920

Lluís Teixidor ha destacat que les tres administracions estan treballant al programa ferroviari i en l'estació, amb l'objectiu que el nou servei estigui funcionant l'any que ve.

Digitalització

A més, EVA incorporarà els últims avanços del mercat, ja que el bitllet no existirà en paper, sinó que serà digital, i integrarà en un mateix tiquet tots els sistemes de transport, alhora que la identificació dels passatgers podrà ser biomètrica. Els trens d'EVA tindran Wi-Fi, els viatgers podran compartir la ruta d'arribada i s'oferirà una app que connectarà el passatger amb el trajecte, informant-lo sobre el punt on està, activitats d'interès en la destinació i llocs per on passa el comboi a través de la realitat augmentada.

L'objectiu és que EVA, que ofereix preus fins a un 25% més barats que l'AVE, serveixi a Renfe per a la seva obertura a la competència del transport de viatgers amb tren, fixada per al 2020, quan Renfe també haurà de competir a Espanya amb altres operadors ferroviaris. La xarxa espanyola d'AVE suma actualment 3.146 quilòmetres, posicionant-se internacionalment com la segona del món per darrere de la Xina i la primera d'Europa.

Avui et destaquem
El més llegit