Santa Coloma de Gramenet impulsa un pla estratègic pel turisme

La ciutat crearà la Taula de Turisme, on integrarà representants del comerç, la gastronomia o el patrimoni que tinguin incidència en el turisme local

La ciutat de Santa Coloma de Gramenet s'ha proposat, en els últims mesos, promocionar la ciutat com a destinació turística complementària de l'oferta de Barcelona. Després de crear la marca 'Gramenet turisme', aquest dimarts el consistori ha presentat el Pla estratègic de Turisme, un document considerat el full de ruta per posar en marxa accions de promoció turística a la ciutat.

El Pla de promoció turístic forma part de les actuacions previstes en el Pla d'Acció Municipal (PAM) de l'actual mandat de govern i contempla el turisme com una activitat que fins ara no s'havia desenvolupat a Santa Coloma de Gramenet, tot i els seus atractius i les seves potencialitats.

A la presentació, l'alcaldessa de la ciutat, Núria Parlon, ha destacat que en un moment de crisi social i econòmica com l'actual, "el desenvolupament turístic de la ciutat pot ser una línia important per generar riquesa, donar valor afegit als recursos i potenciar llocs de treball, alhora que pot ser un element important per a la generació d'una identitat compartida i per a l'augment de la cohesió social".

Per a Parlon, la ciutat de Santa Coloma s'ha de posicionar com a destinació turística diferenciada "perquè té punts d'interès patrimonial, una reconeguda oferta esportiva i cultural i perquè ofereix una gastronomia de qualitat i un comerç de proximitat amb una oferta àmplia i diversa capaç de competir amb l'entorn metropolità". A l'acte també han participat la regidora de Promoció de la Ciutat, Susana Abelló, i el diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera.

Activar l'economia local
El Pla estratègic de turisme ha estat elaborat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona. Al document, s'hi destaca que s'han de dur a terme noves accions per impulsar la Santa Coloma més turística; entre aquestes, la instal·lació de punts d'informació turística a les biblioteques, la creació de dues noves rutes (una gastronòmica i l'altra per la Serralada de Marina i el riu Besòs), la instal·lació de senyalització turística a la via pública i nous itineraris per a vianants, així com l'edició d'un plànol turístic amb tota la informació actualitzada dels llocs d'interès i dels equipaments públics.

La dimensió del projecte de fer de Santa Coloma de Gramenet una ciutat també turística requerirà, segons el mateix pla, de la complicitat i col·laboració de diversos sectors. En aquest sentit, es preveu la creació d'una Taula de Turisme, que estarà integrada per representants de tots els àmbits amb incidència significativa en el turisme local, tant del sector públic com privat.

L'aposta pel recursos propis 
Amb aquesta finalitat, en els darrers mesos Santa Coloma ha estat present en les fires més importants de turisme que s'han celebrat a Barcelona i l'any passat també al festival d'arquitectura Open House. S'han editat guies i fulletons divulgatius ("Fes-la teva", "Guies de butxaca", "Estudies a Santa Coloma de Gramenet?"), i s'han ofert a la ciutadania diverses rutes turístiques, com "Santa Coloma com mai l'has vist", que va haver d'ampliar el programa per la demanda de visitants, i que oferia visites teatralitzades amb la col·laboració d'actors i actrius locals, així com les visites amb audio-guia, organitzades pel Museu Torre Balldovina.

Aquest ha estat un dels objectius de l'Ajuntament, que ha creat per primera vegada una regidoria específica per la Promoció de la Ciutat, posar en valor els punts d'interès gastronòmics, culturals, comercials i de natura que té Santa Coloma per aconseguir atreure l'interès turístic, dins i fora de la ciutat.
Avui et destaquem
El més llegit