
Abans de que s'acabi l'any es podrien iniciar les obres d'urbanització del nou centre Ikea a Tarragona. La Comissió Provincial d'Urbanisme de Tarragona celebrada aquest divendres ha informat favorablement del Pla Parcial urbanístic del sector del PP-10 (Autovia de Reus) que defineix la superfície comercial on ha d'anar el centre comercial d'IKEA i l'accés a l'Anella Olímpica.
Segons ha informat l'ajuntament de Tarragona, el conseller de Territori de l'Ajuntament, Josep M. Milà, ha manifestat que "aquesta és una notícia molt positiva perquè dóna una empenta important al Pla Parcial on s'ha d'ubicar IKEA i també perquè contempla l'entrada a l'Anella Olímpica on es desenvoluparan els Jocs del Mediterrani. El següent pas serà que en els propers mesos, l'Ajuntament aprovarà el Pla Parcial definitivament en un Plenari, segurament al setembre, i abans de que s'acabi l'any es podrien iniciar les obres d'urbanització".
El Pla Parcial té una superfície de 302.784 m2, dels quals, prop de 68.000 es destinaran a usos comercials i 30.829 a residencial. La resta de la superfície de l'àmbit està destinada a equipaments, espais verds i sistema viari.
Amb la pròxima construcció del centre tarragoní, Catalunya sumarà un total de quatre centres comercials de la popular firma sueca de mobles. Ja compta amb tres botigues a Barcelona, una a Badalona, altra a Sabadell i una tercera a Gran Via, a la ciutat de Barcelona.