
07
de Juliol
de
2015
Act.
07
de Juliol
de
2015
El grup industrial Tecnoquark planifica entrar properament al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) per aconseguir finançament per a dos grans reptes: invertir en maquinària per a produir components destinats al sector aeronàutic a Manresa i crear una filial a la Xina amb l'objectiu de fabricar utillatges per al sector de l'automoció. Després de 2 ampliacions de capital, Tecnoquark ha arribat a aconseguir uns fons propis de 7,5 milions d'euros. Fins ara s'han finançat 4,5 milions d'euros de sicavs, particulars i family office i l'objectiu és obtenir 10 milions d'euros més en 2 anys. El valor nominal de l'acció de Tecnoquark és de 1 euro i el preu de referència quan surti a borsa serà de 1,96 euros. El 2014 va ingressar 3,5 milions d'euros amb un ebitda de 400.000euros i amb un 70% de les seves vendes focalitzades a l'estranger. La seva tecnologia està consolidada i es fonamenta en una R D I pròpia.
El soci fundador i CEO de Tecnoquark, Carlos Soler, que és economista, PDG per IESE i auditor reconegut per la REA, ha explicat aquest matí en roda de premsa que l'entrada al MAB representa "l'oportunitat de desenvolupar un pla de negoci basat en la internacionalitzaciód'activitats productives i l'ampliació de la nostra base tecnològica". Soler també ha comentat que "entrar al MAB no significa renunciar al finançament bancari" sinó "obtenir finançament per esdevenir una pime global". Per la seva banda, el soci fundador de Tecnoquark, Manel Mauri, ha comentat que "la tecnologia de la que disposem pel que fa a automatització i robotització representa una oportunitat de mercat addicional a Xina ja que els costos de mà d'obra augmenten exponencialment".
Joan Gelonch, economista i director general d'Estratelis, empresa que ha assessorat a Tecnoquark en la seva entrada al MAB, ha explicat que "el MAB és el mercat alternatiu borsari d'empreses en expansió amb l'objectiu que les empreses puguin capitalitzar-se per poder expandir-se i competir a nivell internacional". Gelonch ha afegit que el MAB el formen 25 companyies de tots els sectors productius menys el financer i el de la construcció.
Tecnoquark Trust SA té el seu origen a l'empresa Matribages, fundada el 1987, tot i que va ser el 2013 quan es va constituir com a holding per incorporar altres empreses i constituir un grup internacionalitzat de productes i serveis industrials. Amb seu i fàbrica a Manresa, compta amb 44 treballadors i té una àmplia experiència internacional en els sectors de l'automòbil, aeronàutic i petroquímic.
El soci fundador i CEO de Tecnoquark, Carlos Soler, que és economista, PDG per IESE i auditor reconegut per la REA, ha explicat aquest matí en roda de premsa que l'entrada al MAB representa "l'oportunitat de desenvolupar un pla de negoci basat en la internacionalitzaciód'activitats productives i l'ampliació de la nostra base tecnològica". Soler també ha comentat que "entrar al MAB no significa renunciar al finançament bancari" sinó "obtenir finançament per esdevenir una pime global". Per la seva banda, el soci fundador de Tecnoquark, Manel Mauri, ha comentat que "la tecnologia de la que disposem pel que fa a automatització i robotització representa una oportunitat de mercat addicional a Xina ja que els costos de mà d'obra augmenten exponencialment".
Joan Gelonch, economista i director general d'Estratelis, empresa que ha assessorat a Tecnoquark en la seva entrada al MAB, ha explicat que "el MAB és el mercat alternatiu borsari d'empreses en expansió amb l'objectiu que les empreses puguin capitalitzar-se per poder expandir-se i competir a nivell internacional". Gelonch ha afegit que el MAB el formen 25 companyies de tots els sectors productius menys el financer i el de la construcció.
Tecnoquark Trust SA té el seu origen a l'empresa Matribages, fundada el 1987, tot i que va ser el 2013 quan es va constituir com a holding per incorporar altres empreses i constituir un grup internacionalitzat de productes i serveis industrials. Amb seu i fàbrica a Manresa, compta amb 44 treballadors i té una àmplia experiència internacional en els sectors de l'automòbil, aeronàutic i petroquímic.