• Territori
  • Una solució per unificar els descomptes

Una solució per unificar els descomptes

NoKadi és una 'app' que permet digitalitzar les targetes de fidelització

Martínez, Vasilatou i Göhlin són els promotors de NoKadi
Martínez, Vasilatou i Göhlin són els promotors de NoKadi
ACN
02 de Maig de 2013
Act. 25 de Juny de 2013

Tres emprenedors de Castelldefels i Barcelona han llançat al mercat una aplicació per a smartphones que permet digitalitzar i unificar al mòbil les targetes de fidelització, soci o programes de punts que els consumidors acumulen dels comerços, restaurants i altres empreses de serveis. L'objectiu és facilitar a l'usuari la utlització dels descomptes i avantatges que ofereixen les seves botigues, supermercats o aerolínies preferides i alhora, proporcionar a les empreses una major flexibilitat, immediatesa i proximitat en les campanyes de màrqueting amb els seus clients o socis. L'app és de descàrrega gratuïta i està disponible per iOS, Android i també en format web.

Segons un estudi de mercat elaborat per NoKadi, el 44% dels consumidors no aprofiten els avantatges associats als programes de fidelització perquè, en la majoria dels casos, no duen a sobre les targetes a l'hora de fer la compra. Un dels tres socis emprenedors, Ioanna Vasilatou, explica que "amb NoKadi, les targetes passen de la cartera o el calaix de casa al mòbil personal, que va sempre amb nosaltres".

Ella juntament amb Aldo Martínez i Viktor Göhlin, d'origen grec, xilè i suec respectivament i instal·lats des de fa uns deu anys a Catalunya, van començar a treballar en l'aplicació l'estiu del 2011, després de veure que un projecte semblant funcionava força bé als Estats Units. "Jo mateixa em trobava amb tots aquests problemes, tenia més de 25 targetes i quan anava a comprar es quedaven a casa o la targeta la tenia el meu marit i sempre em perdia ofertes i punts", exposa.
 

 

Aprofitar l'ecosistema Mobile World Congress
Un any més tard, a finals del 2012, i després de fer una inversió inicial d'uns 250.000 euros amb fons propis i de familiars i amics, van llençar al mercat l'app NoKadi. En aquest sentit, reconeixen l'entorn favorable per al disseny i llançament d'aplicacions mòbils que hi ha a Barcelona, capital del Mobile World Congress.

Actualment NoKadi està disponible en una primera versió en castellà i anglès i fins ara ja ha aconseguit unes 2.500 descàrregues a nivell mundial, la majoria en el mercat espanyol.