La rambla principal de Vilanova i la Geltrú | Jordi Pujolar / ACN
La rambla principal de Vilanova i la Geltrú | Jordi Pujolar / ACN

Vilanova i la Geltrú impulsa el projecte de turisme gamificat més gran de l'estat

La gamificació del turisme consisteix en la incorporació de jocs i propostes interactives a través de tecnologies com la realitat virtual i suports físics

Vilanova i la Geltrú ha impulsat la iniciativa Agency of Secrets, una experiència interactiva i gamificada que permet redescobrir el municipi a través de 10 jocs, analògics, digitals i de realitat virtual. Es tracta del projecte més gran de promoció turística a través de la gamificació a nivell estatal i el seu objectiu principal és incrementar el nombre de turistes que rep el municipi. La gamificació en el turisme consisteix en incorporar jocs i propostes d'entreteniment interactiu per potenciar l'experiència dels visitants.

Aquesta desena de jocs es desenvolupen de forma presencial a Vilanova i la Geltrú a través d’aplicacions mòbils, jocs de taula, guies físiques i, també, el programa de realitat virtual. Agency of Secrets està format per experiències de joc molt diverses entre sí, com fer rutes a peu, buscar simbologies amagades per la vila o als seus museus o visitar llocs que sense les ulleres de realitat virtual no es podrien veure. En total, engloben 35 quilòmetres en rutes, 267 enigmes i 460 punts d'interès.

Els 10 jocs es poden jugar de forma individual, però tots estan interconnectats entre ells i formen una història de ficció, tot i que algunes parts estan inspirades en fets reals vinculats a Vilanova i la Geltrú. La història es sosté sobre la premissa que l’usuari és un agent de Agency of Secrets, una agència que es dedica a revelar els secrets més ben guardats de la vila.

Olga Arnau: "Volem oferir tant a visitants com locals una manera diferent de conèixer la història i el patrimoni de Vilanova"

Amb aquesta nova i innovadora eina, ja que no hi ha cap alternativa gamificada amb aquesta quantitat de jocs i nivell de interconnexió, es vol crear una experiència turística memorable que permeti conèixer Vilanova i la Geltrú. Aquest projecte, que s’ha dut a terme amb fons europeus i replicat a Jordània, Líban i Itàlia, obre la porta a nous formats de promoció dels atractius turístics d’una ciutat a través del joc.

Xavi Socías, Project Manager & Gamification Advisor de MedGaims Project, ha explicat que els objectius principals d’aquesta innovadora iniciativa són “la promoció de la gamificació entre els gestors turístics de les destinacions; la creació de treball gràcies a processos de hackaton i dissenyadors de jocs externs i proveir noves eines a les destinacions per incrementar el flux turístic”. 

"Volem oferir tant a visitants com locals una manera diferent de conèixer la història i el patrimoni de Vilanova, que sigui una gran experiència que els suposi un al·licient per visitar-nos, amb l’objectiu també d’augmentar els fluxos de turisme en totes les èpoques de l'any", ha detallat Olga Arnau, alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, fent especial èmfasi en el turisme familiar.

Avui et destaquem
El més llegit