Zacaris s'expandeix a tot el món

El portal de venda online de calçat dobla la seva facturació el 2016 gràcies a la internacionalització

El portal líder de venda online de calçat multi-marca de l'Estat espanyol, Zacaris.com, acaba d'obrir les vendes aquesta setmana a tot el món després d'obrir-les a Europa l'any 2016, fet que li ha permès doblar la facturació fins a assolir els 12 milions d'euros, segons expliquen en un comunicat.

L'empresa, nascuda a Lleida i que compta amb una plantilla de 33 empleats, subratlla que la palanca de creixement del 2016 ha estat precisament la internacionalització del portal a Europa, ja que s'ha obert el check out a diversos països. Les vendes en aquest continent l'any 2016 s'han situat en un 75% a Espanya, en un 13% a Itàlia, en un 4,5% a França, en un 3,5% a Portugal, a Alemanya registren un 3% i a Holanda, Àustria i Anglaterra un 1%. El total d'enviaments a l'estranger l'any 2016 ha estat d'unes 90.000 expedicions.

D'altra banda, l'estratègia de creixement per a l'any 2017 arriba de la mà de Global-e, una empresa especialitzada a ajudar a l'ecommerce a exportar els seus productes fora de la Unió Europea.

Segons explica el soci fundador de Zacaris, Toni Badias, "preveiem fer créixer un 25% la nostra facturació per la internacionalització i ara  ja hem començat a vendre a altres continents com ara Sud-amèrica i Àsia, en ciutats com Bogotà, Hong Kong i Tòquio i estem notant un cert interès pels nostres productes".

Un dels valors afegits de Zacaris.com i que els diferencia de la competència és que ofereixen enviaments gratuïts els 365 dies de l'any incloent les devolucions, si s'escau. Segons dades de la firma, la recurrència dels seus compradors és del 85% anual, el que significa que 85 usuaris de 100 tornen a comprar.

Les normes de qualitat
L'empresa lleidatana valora molt les opinions i la fidelitat dels seus clients i és per aquest motiu que tenen un programa que avalua la seva qualitat anomenat Ekomi, les últimes dades del qual revelen que de les 55.000 opinions que tenen, un 99,05% són positives.

Les xifres de Zacaris
En el seu portal hi ha 20.000 referències de sabates i 200 marques. Anualment, es venen online 350.000 parells i entre 600 a 2.100 parells de sabates al dia. I pel que fa a les visites en el seu web han passat de 20.000 a 40.000 visites diàries.

El perfil dels seus compradors solen ser dones a partir dels 28 anys i fins als 50, tal com informen fonts de l'empresa i el que explica que el producte més venut siguin les sabates de dona dels números 38 i 39 de la categoria "sport plano".

Des de la companyia afirmen que Barcelona i Madrid són les dues ciutats de l'Estat espanyol on més es ven i on hi ha hagut clients que han comprat fins a 136 vegades.

D'altra banda, els millors mesos de l'any en vendes són novembre i desembre, mesos en què la proximitat de la campanya de Nadal i la celebració del Black Friday influencien als consumidors de la plataforma.

L'Origen de les visites
El 60% de les visites es fan amb el mòbil, el 40% es fan des de l'ordinador de sobretaula i la resta des de tablet, expliquen. I pel que fa a les compres, el 55% es fan des de l'ordinador de sobretaula, 25% des del mòbil i el 20% des de tablet.
Avui et destaquem
El més llegit