La transformació digital s'impulsa des de la direcció general

El 37% dels executius destaca el protagonisme dels principals responsables de les companyies en la utilització de les noves eines tecnològiques

La digitalització és un repte pendent per molts directius La digitalització és un repte pendent per molts directius

La transformació digital de les empreses està sent liderada per la divisió de la direcció general, segons la principal conclusió del 2n informe sobre el nivell digital directiu a Espanya. En l'estudi s'indica que el 37% dels executius enquestats assegura que la transformació digital de les empreses espanyoles està liderada pel personal de la direcció general, seguit de l'àrea de tecnologia amb el 20% i el personal de màrqueting en el 17%.

Els autors de l'estudi recorden que en la primera edició de l'estudi corresponent al 2015, l'àrea empresarial que liderava la transformació digital de les empreses era el departament de màrqueting, amb el 32% dels casos, seguit de l'àrea de tecnologia que ho feia en el 27% dels casos.

Ramon Costa, professor d'Eada i director de l'estudi assegura que amb els resultats de l'enquesta es pot ''constatar'' que la transformació digital ja forma part de l'agenda dels membres del comitè de direcció de les empreses, ''que han interioritzat l'impacte que té l'ús intensiu de les tecnologies en els processos, negocis i relacions''.

Costa, però, adverteix que aquest domini del personal de direcció ''no implica que els directius estiguin preparats per traslladar aquestes tecnologies digitals i el canvi que suposen a l'estratègia'' de l'empresa.

Gerard Vélez, director de l'àrea de Transformació Digital de l'empresa RocaSalvatella i un altre dels autors de l'estudi assegura que el principal canvi ha estat el passar d'entendre lo digital com una cosa que impacte en l'àrea de màrqueting, en la de tecnologia o en la comunicació a entendre que ''ho fa en l'estratègia de l'organització''.

En l'estudi s'indica que el nivell de maduresa digital dels directius obté una nota mitjana de 6,1 punts. Entre les habilitats que més es dominen són les considerades operatives, amb una nota de 7,1, el treball en equip el 5,5. Suspenen les habilitats en l'àrea d'organització, 4,9 punts, on l'entorn en que opera la companyia amb 4,6 punts. Per fer l'estudi s'ha fet una enquesta a 600 directius d'empreses de diferents sectors i dimensió. 

Avui et destaquem
El més llegit