• Afterwork
  • Cinc claus per generar contingut a la xarxa

Cinc claus per generar contingut a la xarxa

Produir bons continguts i que tinguin impacte és una eina clau per al posicionament de la marca

Els continguts ajuden a posicionar la marca
Els continguts ajuden a posicionar la marca
21 de Febrer de 2014 - 05:30
"L'abast dels continguts que es publiquen cada cop és menor i tenen menys impacte", assegurava Jaime Valverde (@mitus82), Head of Social d'OMD al Social Media Week de Barcelona. Valverde va assenyalar que un menor impacte "resulta un problema per la disminució de la interacció amb el consumidor potencial".

La modificació de l'algoritme de Facebook, que premia la interacció, els comentaris i la quantitat de vegades que un contingut es comparteix; obliga les empreses a generar continguts plenament pensats per estimular aquesta interacció.

En aquest sentit, Valverde proposa les cinc característiques bàsiques que han de tenir els continguts per aconseguir ser compartits, rebre comentaris i generar interacció:

1. Snack content. Continguts breus, de consum ràpid però que consoliden la imatge de marca. Continguts que a primer cop d'ull, i sense necessitat d'incloure-hi el logo, s'identifiquin amb la marca, aportin valor i contribueixin a construir-la.

2. Transmedia. L'important és la idea que es vol transmetre. Un cop clara, s'ha d'adaptar a les necessitats i virtuts de cada canal. Per exemple, a Facebook tindrà més valor una imatge; a Twitter un missatge de text breu i contundent; i en el cas d'un vídeo, per al mòbil valdrà més una versió breu que la pensada per veure a l'ordinador o la 'tablet'.

3. Explora territoris. No sempre som iguals, no tenim el mateix tipus de consum al llarg del dia. Quan creem continguts, hem de tenir-ho en compte per connectar amb les persones. No cal parlar només del que tenim, es poden buscar temes al nostre voltant que puguin interessar al nostre target tot i no estar estrictament relacionats amb el nostre producte, i generar més interacció.

4. Coquetejar. Hem de crear continguts orientats 100% a la interacció; que estimulin el joc i les respostes. Les persones compartim els continguts que ens fa sentir millors. Hem d'ajudar les persones a semblar més llestes i divertides; així compartiran els continguts.

5. Equilibri. És recomanable mantenir constant la interacció amb la comunitat, encara que sigui poca cosa. És preferible això que fer grans campanyes aïllades. En resum, buscar un equilibri entre la inversió que es realitza i el rendiment que se'n treu.