El negoci de l'amor

Xarxes socials per trobar parella o conservar-la i productes inspirats en una coneguda trilogia literària busquen el rèdit comercial al dia dels enamorats

Les xarxes socials per trobar parella estan en auge
Les xarxes socials per trobar parella estan en auge

El mercat no coneix d'amor, però si d'oportunitats. Troballes comercials que obrin negocis nous, com el que ha fet l'empresa Reva Health, tradicionalment dedicada a la comercialització de productes farmacèutics i que ara ven productes eròtics basats en la novel·la Cinquanta ombres de Grey (Random House Mondadori, 2011).

La firma, catalana i amb seu a Sant Cugat del Vallès, distribueix en farmàcies antifaços, vibradors i olis aromàtics per a massatges i tot tipus d'articles produïts per l'empresa anglesa Lovehoney. Segons el director de mercadotècnia de Reva Health, Toni Trobat -en declaracions a EFE-, l'objectiu és "facilitar-los l'oportunitat d'utilitzar productes de qualitat que, a més, poden adquirir-los a la seva farmàcia habitual".

La marca catalana ha sabut aprofitat l'èxit indiscutible del llibre (és el més venut a Espanya en 2013, amb més de tres milions d'exemplars) per explotar-ho comercialment i aprofita la xarxa de distribució dels seus productes a les farmàcies. Un tipus de producte que ja no sorprèn aquí perquè, segons Trobat, el consumidor ja s'ha acostumat a trobar en aquest tipus d'establiments els objectes "pensats per augmentar el benestar sexual".

Noves xarxes, noves relacions
La indústria dels portals online per trobar parella va generar 1.9 bilions de dòlars el 2012. "La crisi no afecta al desig de trobar parella i conèixer gent, al contrari", assegura Lluís Carreras, fundador de Mobifriends. El portal online català va néixer a finals del 2008, decidit a competir amb gegants com Meetic i Match i, des de llavors no ha parat de créixer: Més de 700 mil usuaris registrats i presència a Espanya, Amèrica-Llatina i Estats Units.

Conèixer amics, trobar gent amb qui compartir aficions, interessos o activitats, buscar parella, xatejar i fins i tot fer un videoxat, són les opcions de Mobifriends, amb la característica que tot és gratuït. "A diferència dels grans portals de dating, la nostra monetització és a través de la publicitat de la pàgina web", explica el fundador, que afegeix que "més endavant hi haurà serveis premium opcionals de pagament".

Seguretat i privacitat són els dos paràmetres que més valoren els usuaris a l'hora d'escollir la plataforma web on crear la seva imatge digital. El perfil d'usuari més comú a Mobifriends té entre 20 i 45 anys, "tot i que també hi ha gent de 18 i fins i tot 70 anys", explica Carreras. Segons el fundador de l'empresa, "abans hi havia molt tabú amb el tema de trobar parella per Internet, però ara ja no; cada dia hi ha nous usuaris al web i la realitat és que als Estats Units, el 30% de les parelles s'han conegut a través de la xarxa".

Tecnologia per la primera cita i per la parella
Una altra proposta que segueix els seus passos és Soonon, start-up llançada a l'acceleradora de negocis Conector del business angel Carlos Blanco. "Avui dia amb la feina, els estudis...no és tan fàcil com sembla trobar parella. Per això hem pensat que podíem facilitar el procés de la primera cita, tot i que és difícil competir en aquest mercat", explica Joan Pont, responsable junt a Robert Planas d'aquest projecte.

Encara pendents de que estigui disponible per iOS, la catalana Soonon ja ha començat a promocionar-se entre els seus usuaris potencials. Volen dirigir-se a joves d'entre 18 i 35 anys, acostumats a l'ús de les xarxes socials i a l'edició en Twitter. "Igual que aquí, en Soonon es poden publicar textos de fins a 140 caràcters amb ofertes de plans", destaca Pont.

L'usuari escull el company que més l'interessa per anar al cinema, per exemple, consultant els diferents perfils personals i els vídeos de presentació, una novetat que els situa en la línia d'Instagram o Vine. Amb l'objectiu d'aconseguir un total de 10.000 usuaris, el projecte està a la seva fase final. El tret de sortida també ho determinarà la disponibilitat per iOS, prevista a finals d'aquest mes de febrer.

Tanmateix, anar més enllà del dating és el que ha fet Lucía Layunta, creadora de l'app 2gether, dissenyada per facilitar la vida en parella. L'app inclou un xat per comunicar-se, recordatori de dates importants, propostes de plans econòmics per fer en parella, un joc i, fins i tot, un sistema de punts gamification que premia la dedicació per cuidar la relació. 2gether va guanyar el SeedRocket StartUp weekend de Barcelona al 2012 i ja disposa d'una primera actualització, disponible a l'Apple Store.

Avui et destaquem
Comentaris