La tecnologia ho ha canviat tot. La revolució d'internet i els dispositius mòbils ha significat un canvi en la nostra manera de funcionar en el dia a dia, des de comprar un bitllet d'avió, fins a cercar pis o feina.
A les escoles i universitats, sense anar més lluny, els llibres de text se substitueixen per portàtils i tauletes, i les pissarres de guix per pantalles interactives. Els nens són nadius digitals i això significa que, ens agradi o no, en molts casos necessiten que la informació els arribi per vies digitals per tal de processar-la amb interès.
Pel que fa a la formació més específica, la tecnologia ha posat a l'abast de tothom una infinitat de plataformes obertes, anomenades MOOC –Massive Open Online Courses– que ofereixen cursos a distància d'altíssima qualitat. La més coneguda de totes, Coursera, va ser desenvolupada l'any 2011 per la Universitat de Stanford, i en acabar el 2014 ja comptava amb la col·laboració de més de 100 universitats d'arreu del món, entre les quals n'hi ha de tan prestigioses com Princeton, Yale, la Universitat de Tòquio o l'Autònoma de Barcelona.
Pel que fa al seu públic i continguts, l'any 2013 la plataforma va superar els 500 cursos –alguns dels quals, tot i ser gratuïts, atorguen titulació oficial a l'alumne– i els 3 milions d'usuaris registrats.
Aquesta setmana, seguint amb els reculls anuals i de la mateixa manera que ho han fet Twitter i Google, Coursera ha publicat una llista dels cursos més demandats l'any 2015. 
1. Màrqueting digital
La primera posició del rànquing és per un curs d'especialització que té com a objectiu ensenyar els conceptes estratègics en màrqueting i les eines necessàries per tenir èxit en la comunicació i promoció de marques en un entorn digital. Està desenvolupat per la Universitat d'Illinois.
2. Data science
Aquest curs, creat per la John Hopkins University, Swiftkey i Yelp té com a objectiu ensenyar els alumnes a fer-se les preguntes correctes, manipular grans conjunts de dades i crear models de visualització per tal de comunicar correctament resultats.
3. Disseny d'interacció
El tercer lloc l'ocupa aquest curs desenvolupat pel laboratori de disseny de la Universitat de Califòrnia-San Diego que pretén ensenyar els principis del disseny visual i la percepció dels usuaris envers les interfícies, per tal de no generar frustració.
4. Estratègia de negoci
El quart lloc l'ocupa un curs que, tot i que a priori podria semblar un clàssic de les escoles de negoci, compta amb casos extrets de companyies com Disney o Microsoft, avalat per la Universitat de Virginia.
5. Strategic business analytics
Aquest curs està pensat per estudiants, analistes de negoci o fins i tot analistes de dades que volen aprendre a traslladar el seu coneixement estadístic en entorns de negoci. Està desenvolupat per Essec Business School i Accenture.
Les temàtiques presents en la resta del rànquing són variades. El sisè, vuitè i desè lloc l'ocupen cursos orientats al negoci, com ara un d'orientat al lideratge en l'empresa o el management estratècic i innovació. Curiosament, el setè lloc de la llista l'ocupa un curs de ciència de dades genòmiques de la universitat John Hopkins.
Per acabar, en el rànquing no hi podia faltar un curs de Social Media Marketing, una especialització altament demandada arreu del món i que pretén ensenyar a crear estratègies de màrqueting social d'èxit.