• Afterwork
  • Els millors negocis es fan a la cuina

Els millors negocis es fan a la cuina

Reunions amb una copa de vi i un pica-pica al voltant d'una cuina de luxe; una tendència entre les empreses que fugen de les clàssiques trobades a l'oficina

Pinifarina ha dissenyat una cuina específica per l'espai de Ramat
Pinifarina ha dissenyat una cuina específica per l'espai de Ramat
17 de Novembre de 2015 - 05:31
Les reunions en despatxos amb taules rodones i ambients tensos poden acabar-se. L'agència de màrqueting Ramac proposa traslladar aquestes trobades a la cuina, un espai amb un mobiliari de luxe que uneix els negocis i la gastronomia. Es tracta d'una cuina de 300 metres quadratscreada per Pinifarina –dissenyador de Ferrari- i de la marca italiana Snaidero, amb parquet de roure americà amb més de 400 anys, vaixella Pordamsa, cristalleria Riedel i electrodomèstics d'última generació de Fulgor Milano. Tota una inversió de prop de 250.000 euros digna del "luxe i alt poder adquisitiu" que el CEO de l'agència, Raúl Herrera, explica que busquen bona part dels seus clients.

Relaxar les reunions de negocis
Ramac és especialista en màrqueting online, e-commerce i en mercats emergents com el xinès, el rus i l'àrab. És una de les moltes agències de Barcelona que, segons Herrera, atén la demanda de clients de diversos punts d'Europa que busquen professionals amb experiència en aquests països, pel que cal diferenciar-amb novetats com aquesta cuina per destacar.

"A mi m'agrada molt la gastronomia i se'm va acudir que podia muntar una cuina on fer reunions, un lloc on la gent se senti còmode i tot sigui més distès", explica el CEO sobre l'espai, el qual fa només un mes que està operatiu. Herrera assegura que els clients que ja ho han provat volen repetir, i afegeix de manera anecdòtica que fins i tot s'han tret l'americana: "Quan estàs en un despatx, la reunió és molt més distant i no et pots treure l'americana. Aquí se la treuen, el que significa que es trenca la barrera, es parla de tu a tu i és més fàcil tancar un acord".

Un espai únic
"Aquesta cuina és un lloc únic, tant per l'espai com per la inversió i el lloc", apunta l'impulsor de la iniciativa. I és que el que ja s'ha convertit en el nou despatx de l'agència es troba a la cantonada de Rambla Catalunya amb Gran Via, el que el converteix en un bon mirador amb vistes a un dels punts més cèntrics de Barcelona, al teatre Coliseum i al parc d'atraccions del Tibidabo.


Tot això es pot veure a través dels finestrals i el balcó que il·luminen la zona. La cuina és l'habitació més gran del despatx de la companyia, on l'element principal és la taula de sis metres de llarg. A una banda hi ha sis cadires, mentre que a l'altra s'hi troben els fogons. Amb aquesta orientació, les persones que hi ha reunides poden estar de cara al cuiner que dóna aquest valor afegit a la trobada.

"Avui en dia t'has de reinventar i fer coses innovadores, i fer una agència de màrqueting amb aquest element diferenciador és una cosa que costa de veure. A Barcelona no hi ha ningú que ho faci i això ens ajuda a atraure clients estrangers que busquen fer reunions aquí", conclou Herrera.

No tot és gastronomia
Tot i que destaquen per treballar amb una cartera de clients de poder adquisitiu elevat, el CEO de l'agència desmenteix que la cuina sigui només accessible a empreses grans i al sector gastronòmic. "Es poden fer des de presentacions de vins i joies a la premsa, professionals i al client final, fins a reunions amb l'equip de treball o de negocis, acompanyat per algun tast d'un cuiner amb estrelles Michelin", enumera. Només hi ha una cosa que Herrera vol deixar molt clara, i és que és un espai destinat a professionals, no es pot reservar per fer dinars ni sopars.

De fet, la mateixa plantilla de Ramac va ser la primera a posar a prova l'espai: "Acostumem a fer reunions amb una copa de vi i un pica-pica. En els brainstormingels resultats són millors, les campanyes són més creatives perquè surten millors idees que en una sala de reunions".

Després d'un mes en marxa, Herrera assegura que les xifres del negoci van a l'alça i que la inversió pot estar amortitzada en un màxim de dos anys.