
12
d'Abril
de
2016 - 05:30
Act.
13
d'Abril
de
2016 - 10:11
Si vols ser ben servit, fes-te tu mateix el llit. Cada cop són més les persones que fan cas a la saviesa popular, i la febre pel do it yourself (DIY o fes-ho tu mateix) no para de créixer. Aquest darrer cap de setmana unes 23.000 persones han passat pel Handmade Festival, un certamen que es consolida a Barcelona amb aquesta tercera edició.
Els amants de tot tipus de manualitats tenen en aquesta fira un punt de trobada per conèixer novetats, però també per veure les cares de bona part dels seus proveïdors habituals, que són majoritàriament botigues online.
Una de les cares que els assistents del Handmade Festival podien veure, però, ja és prou coneguda. La cantant Beth Rodergas ha aprofitat el certamen per exposar el bo i millor deLittleLia, la seva marca de productes fets a mà per a nadons. "Arran de tenir la meva filla vam començar a fer alguna cosa per vendre en algun concert. La gent em va anar animant i ens hem anat engrescant", explica a VIA Empresa. Deixa clar que els seus productes són "tots fets a mà per nosaltres a casa; i intentem utilitzar materials reciclats, robes antigues i amb estampats d'adults que defugin els clàssics per a nadons".
LittleLia és una de les marques que ven els seus productes exclusivament a la xarxa. "La via d'arribar a la gent és online", diu la Beth; que constata com la gran majoria de gent que s'acosta a l'estand "ja ens coneix perquè ens ha vist a les xarxes socials i al web". Aquest és un dels motius pels quals, assegura, "de moment no ens plantegem tenir botiga física". L'altra és que LittleLia "no és la nostra font d'ingressos principals, tenim altres feines i això és un hobby que ens fa sentir bé i al qual podem donar sortida". Sigui com sigui, Rodergas destaca que "aquestes fires ens van bé perquè molta gent pot veure i tocar el producte". Una oportunitat que més enllà del Handmade Festival també han trobat al REC d'Igualada o al Susi Sweet Dress de Barcelona.
Cintes que enganxen més enllà del paper
Els aficionats a l'scrapbook, experts en l'art del paper, ja fa anys que estan familiaritzats amb el concepte de washi tapes: cintes adhesives plenes de colors i lemes que serveixen per decorar-ho tot. Una de les que se n'ha enamorat és Mar Casalderrey, que un any més ha fet cap al Handmade Festival amb tots els productes que ven a La Mar de Washi Tapes. "Vaig començar amb un bloc el que m'agradava de reciclatge i manualitats, arribant al món de l'scrapbooking. Aquí vaig topar amb els washi tapes i em semblava que hi havia poca varietat", explica a VIA Empresa. Per això va tenir la visió de "tenir-ne de més adaptats a la nostra cultura, i encara tinc l'ambició de fer-ne un sobre Sant Jordi".

Fa tres anys que va obrir la botiga online, important washi tapes "que aquí no es trobaven, bàsicament des Corea, el Japó i la Xina". Ara concentra la seva importació a productes xinesos, "que són varietats més difícils de trobar". Una oferta d'unes 2.000 referències que completa amb una vintena de dissenys propis. "És difícil competir amb bons dissenys que estan fets a l'engròs. Han de ser models molt especials", evidencia Casalderrey; però no renuncia a l'objectiu a llarg termini de consolidar "una marca pròpia col·laborant amb dissenyadors catalans".
Casalderrey parla amb devoció d'un producte que "és com un petó, sempre posa una mica d'amor en algun lloc". Sigui com sigui, i tot i reconèixer que s'ha plantejat tenir botiga física, constata que "el risc que hi va associat no m'acaba de convèncer". Al capdavall, la pèrdua de feina arran de la crisi va ser "una oportunitat de fer una cosa que em vingués de gust i m'omplís, encara que tingui moments complicats". Amb una botiga física, explica, "hauria de contractar personal, augmentar despeses... ".
Fires com el Handmade permeten a La Mar de Washi Tapes cobrir periòdicament aquest buit. "És el dia que tinc contacte amb el client, que em veu la cara i sap que hi ha una persona darrere la pantalla en la que pot confiar", diu Casalderrey. La part negativa, contraposa, és que "molta gent s'espera a comprar de fira en fira". En qualsevol cas, i fent gala d'un optimisme contagiós, assegura que es tracta "d'una inversió que has de recuperar després en visites i comandes, i no valorar-la només pel que vens a la mateixa fira".
Prendre's l'e-commerce al preu de la lletra
Luis Montes fa dos anys que ven tot tipus de lletres de fusta per decorar a través de Nosololetras.com. Una idea que va agafar de la Gran Bretanya, on "són més aficionats a les lletres, i el que es ven és el que s'ha de fer", diu a VIA Empresa. Montes coincideix que en aquest sector costa rendibilitzar una botiga física. "Tenir la botiga online és més barat i permet tenir el taller a qualsevol lloc. Jo el tinc als baixos de casa", explica.
Després de fer números, destaca que aquesta fórmula li suposa un estalvi d'uns 500 euros al mes, amb l'afegit que la botiga a Internet "està oberta les 24 hores del dia". En el seu cas, disposa de la botiga a eBay; però tot i així "tampoc et troba tothom". Per això ha fet el pas de ser al Handmade Festival per primer cop. "Si tenim sort cobrirem les despeses de la fira, però com que fas contactes esperem rendibilitzar-ho", conclou.
Els amants de tot tipus de manualitats tenen en aquesta fira un punt de trobada per conèixer novetats, però també per veure les cares de bona part dels seus proveïdors habituals, que són majoritàriament botigues online.
Una de les cares que els assistents del Handmade Festival podien veure, però, ja és prou coneguda. La cantant Beth Rodergas ha aprofitat el certamen per exposar el bo i millor deLittleLia, la seva marca de productes fets a mà per a nadons. "Arran de tenir la meva filla vam començar a fer alguna cosa per vendre en algun concert. La gent em va anar animant i ens hem anat engrescant", explica a VIA Empresa. Deixa clar que els seus productes són "tots fets a mà per nosaltres a casa; i intentem utilitzar materials reciclats, robes antigues i amb estampats d'adults que defugin els clàssics per a nadons".
LittleLia és una de les marques que ven els seus productes exclusivament a la xarxa. "La via d'arribar a la gent és online", diu la Beth; que constata com la gran majoria de gent que s'acosta a l'estand "ja ens coneix perquè ens ha vist a les xarxes socials i al web". Aquest és un dels motius pels quals, assegura, "de moment no ens plantegem tenir botiga física". L'altra és que LittleLia "no és la nostra font d'ingressos principals, tenim altres feines i això és un hobby que ens fa sentir bé i al qual podem donar sortida". Sigui com sigui, Rodergas destaca que "aquestes fires ens van bé perquè molta gent pot veure i tocar el producte". Una oportunitat que més enllà del Handmade Festival també han trobat al REC d'Igualada o al Susi Sweet Dress de Barcelona.
Cintes que enganxen més enllà del paper
Els aficionats a l'scrapbook, experts en l'art del paper, ja fa anys que estan familiaritzats amb el concepte de washi tapes: cintes adhesives plenes de colors i lemes que serveixen per decorar-ho tot. Una de les que se n'ha enamorat és Mar Casalderrey, que un any més ha fet cap al Handmade Festival amb tots els productes que ven a La Mar de Washi Tapes. "Vaig començar amb un bloc el que m'agradava de reciclatge i manualitats, arribant al món de l'scrapbooking. Aquí vaig topar amb els washi tapes i em semblava que hi havia poca varietat", explica a VIA Empresa. Per això va tenir la visió de "tenir-ne de més adaptats a la nostra cultura, i encara tinc l'ambició de fer-ne un sobre Sant Jordi".

Fa tres anys que va obrir la botiga online, important washi tapes "que aquí no es trobaven, bàsicament des Corea, el Japó i la Xina". Ara concentra la seva importació a productes xinesos, "que són varietats més difícils de trobar". Una oferta d'unes 2.000 referències que completa amb una vintena de dissenys propis. "És difícil competir amb bons dissenys que estan fets a l'engròs. Han de ser models molt especials", evidencia Casalderrey; però no renuncia a l'objectiu a llarg termini de consolidar "una marca pròpia col·laborant amb dissenyadors catalans".
Casalderrey parla amb devoció d'un producte que "és com un petó, sempre posa una mica d'amor en algun lloc". Sigui com sigui, i tot i reconèixer que s'ha plantejat tenir botiga física, constata que "el risc que hi va associat no m'acaba de convèncer". Al capdavall, la pèrdua de feina arran de la crisi va ser "una oportunitat de fer una cosa que em vingués de gust i m'omplís, encara que tingui moments complicats". Amb una botiga física, explica, "hauria de contractar personal, augmentar despeses... ".
![]() |
Mar Casalderrey al seu estand del Handmade Festival. PGF |
Fires com el Handmade permeten a La Mar de Washi Tapes cobrir periòdicament aquest buit. "És el dia que tinc contacte amb el client, que em veu la cara i sap que hi ha una persona darrere la pantalla en la que pot confiar", diu Casalderrey. La part negativa, contraposa, és que "molta gent s'espera a comprar de fira en fira". En qualsevol cas, i fent gala d'un optimisme contagiós, assegura que es tracta "d'una inversió que has de recuperar després en visites i comandes, i no valorar-la només pel que vens a la mateixa fira".
Prendre's l'e-commerce al preu de la lletra
Luis Montes fa dos anys que ven tot tipus de lletres de fusta per decorar a través de Nosololetras.com. Una idea que va agafar de la Gran Bretanya, on "són més aficionats a les lletres, i el que es ven és el que s'ha de fer", diu a VIA Empresa. Montes coincideix que en aquest sector costa rendibilitzar una botiga física. "Tenir la botiga online és més barat i permet tenir el taller a qualsevol lloc. Jo el tinc als baixos de casa", explica.
![]() |
Luis Montes ha portat per primer cop les seves lletres al Handmade. PGF |
Després de fer números, destaca que aquesta fórmula li suposa un estalvi d'uns 500 euros al mes, amb l'afegit que la botiga a Internet "està oberta les 24 hores del dia". En el seu cas, disposa de la botiga a eBay; però tot i així "tampoc et troba tothom". Per això ha fet el pas de ser al Handmade Festival per primer cop. "Si tenim sort cobrirem les despeses de la fira, però com que fas contactes esperem rendibilitzar-ho", conclou.