Liam Gallagher troba l'oasi al món de la moda

Pretty Green recull l’esperit del rock britànic per reflectir la influència que ha tingut en la manera de vestir i la música d’arreu del món

Liam Gallagher llança Preety Green Liam Gallagher llança Preety Green

L'any 2017 s'endurà una de les grans rivalitats dels '90. Blur i Oasis regnaven l'un de l'altre en els anys daurats del britpop. En gran part gràcies a la seva proposta musical, però també per la seva oposició, que va conformar dos bàndols irreconciliables entre els fans. La relació entre els líders de totes dues formacions semblava impossible, fins que el passat mes de maig Noel Gallagher (Oasis) va acompanyar a Gorillaz, una de les bandes de Damon Albarn (Blur), en una actuació per The Graham Norton Show. Havia estat tot una gran mentida? Per l'altre Gallagher, Liam, ni de bon tros, i així ho va expressar en un tuit en què acusava el seu germà d'"haver perdut el senderi". Per sort, la música ja no és l'única preocupació de l'ex-cantant d'Oasis, que des del 2009 és també un exitós empresari de la moda.

Com sol passar amb tot moviment musical, el britpop no només va transcendir a escala musical, sinó que va marcar tendència en el món de la moda, i Liam Gallagher va ser un dels personatges més influents. El seu tall de cabell, que actualitzava l'icònic model dels primers Beatles, les jaquetes esportives i les camises de quadres que lluïa a 'Wonderwall' van començar a inundar Manchester i la resta de les illes britàniques. 20 anys després d'aquell boom, el líder d'Oasis entrava al món de la moda amb la creació de Pretty Green.

L'empresa, que pren el nom d'una cançó la mítica banda The Jam, ofereix roba per a la gent "que estima la música i la moda". La companyia pretén recollir l'essència de la història del rock britànic des dels anys '50 i reflectir "la cultura urbana que s'hi va despendre i que tant va influenciar en les tendències i la música de tot el món".

El gran èxit de la companyia són les vendes online i el nom de Liam Gallagher segueix sent un reclam, també a l'era Internet 

La referència als clàssics del rock britànic no és només un eslògan. Des dels seus primers anys, la marca ha col·laborat amb músics emblemàtics del rock britànic, com Paul Weller i The Who, per crear les seves col·leccions. L'última campanya de la marca ha comptat amb la participació de The Beatles i la discogràfica Apple per a homenatjar els 50 anys del llançament del Sgt Pepper's Lonely Harts Club Band.

L'estratègia ha resultat un èxit. En vuit anys de trajectòria, la firma acumula 15 botigues pròpies al Regne Unit i cinc més al Japó. De totes maneres, el gran èxit de la companyia són les vendes online. El nom de Liam Gallagher segueix sent un reclam, i els fans busquen la manera de poder vestir els seus models, encara que no tinguin una botiga Pretty Green a la vora.

Això sí, Gallagher segueix patint del mateix mal que quan triomfava amb Oasis: el mercat dels Estats Units. Als anys '90, la banda triomfava a tot el món, excepte a Nord-amèrica, on mai van aconseguir consolidar una base sòlida de fans. L'artista pretenia treure's l'espina amb la seva marca de roba, però per ara Pretty Green no ha aconseguit posar el peu més enllà que en un parell de showrooms. Insuficient per un emprenedor ambiciós com Gallagher.

Més informació
Daniel Brühl, esperit catalano-alemany també a la cuina
La joia de la corona anglesa és un McDonald's
Hilary Swank uneix moda i esport
Avui et destaquem
El més llegit