• Afterwork
  • Maldita Barra, un espai on el menjar i l’art es troben a l’Eixample

Maldita Barra, un espai on el menjar i l’art es troben a l’Eixample

Una cuina que fusiona els sabors d’Orient Mitjà amb l’esperit mediterrani i que impulsa propostes culturals i artístiques al cor de l’Eixample barceloní

    Ana de Espona és una jove emprenedora catalana de 24 anys i fundadora de Maldita Barra | Cedida
    Ana de Espona és una jove emprenedora catalana de 24 anys i fundadora de Maldita Barra | Cedida
    05 de Juliol de 2025

    Tret de sortida per a Maldita Barra, una cuina que fusiona els sabors d’Orient Mitjà amb l’esperit mediterrani i que impulsa propostes culturals i artístiques al cor de l’Eixample barceloní. Ana de Espona, jove emprenedora catalana de 24 anys, ha triat la ciutat comtal, concretament el carrer Rosselló 242, per obrir aquesta gran aventura gastronòmica. Està situada a l’edifici de l’antiga propietària Pepita Teixidor, figura clau del modernisme pictòric català i primera dona representada en l’estatuària pública de Barcelona amb el seu bust al Parc de la Ciutadella. Avui, Ana recull aquest llegat i converteix Maldita Barra en una plataforma de visibilitat per a emprenedores, artistes i veus de la generació Z.

     

    Com a curiositat, tal com explica la fundadora a VIA Empresa el dia abans de la festa que celebrava un any des de l’obertura el juliol de 2024, “vam trobar el local ideal, gairebé 300 metres quadrats envoltats de monuments històrics, per ser un punt de trobada intergeneracional, cultural i social. Aquí no es ve a menjar només, aquí passen coses”. 

    Des de sopars íntims fins a sessions de vi amb músics, trobades culturals o fins i tot classes de ioga
    Des de sopars íntims fins a sessions de vi amb músics, trobades culturals o fins i tot classes de ioga

    I és que l’espai es divideix en dues zones diferenciades. La primera funciona com a restaurant i cafeteria, mentre que la segona, permet una transformació constant: des de sopars íntims fins a sessions de vi amb músics, trobades culturals o fins i tot classes de ioga. Per fer-ho possible, Ana va haver d’autofinançar tot el projecte, ja que, sent tan jove i sense experiència prèvia en gastronomia —va estudiar empresarials—, no la van prendre seriosament. Però estaven molt equivocats. Un any després de l’obertura, Maldita Barra compta amb 20 treballadors i ha arribat a rebre fins a 400 comensals en un sol dia.

     

    El menú, dissenyat en col·laboració amb els xefs Jordi Limón i Martín Badó, de MAM del Bó, fusiona la cuina d’Orient Mitjà amb la Mediterrània

    El menú, dissenyat en col·laboració amb els xefs Jordi Limón i Martín Badó, de MAM del Bó, fusiona la cuina d’Orient Mitjà amb la Mediterrània. Després d’un intercanvi de cinc mesos a la capital xinesa, Hong Kong, que va ser una gran font d’inspiració per a Ana de Espona, el menú reflecteix aquesta influència. 

    A la secció de “picar i compartir” destaquen propostes com la Gilda Caseras, els torreznos amb patates i el pebre de la Vera. Entre els plats més populars hi ha la milanesa amb ou poché i tòfona, i el rigatone cacio e pepe amb ou poché, juntament amb opcions més lleugeres com la crema de carabassa a la brasa o el ceviche de llobarro. La cuina a la brasa pren protagonisme en carns com la tagliata o el pollastre ecològic, mentre que les pastes i noodles aporten varietat amb influències que van d’Itàlia a Àsia.

    El menú, dissenyat en col·laboració amb els xefs Jordi Limón i Martín Badó, de MAM del Bó
    El menú, dissenyat en col·laboració amb els xefs Jordi Limón i Martín Badó, de MAM del Bó

    Les claus de l’èxit de Maldita Barra, segons Ana, són “implicar-me de ple i estar disposada a remangar-me amb tot. També saber escoltar els altres, però amb certa dosi de prudència, perquè si m'hagués cregut tot el que em deien en aquell moment, no estaria aquí. És qüestió de tenir clars els meus objectius i saber de qui prendre les opinions”.

    Finalment, la jove fundadora vol, a curt termini, acabar d’arreglar l’espai polivalent. Aquesta sala no té un cost addicional per al lloguer, només es paguen els menús: o bé el pica-pica, que val 35 euros, o bé el menú assegut, que són 40 euros. I conclou: “sempre seguir escoltant els clients, millorar i acabar donant-ho tot”.


    Maldita Barra

    Adreça: Carrer Rosselló 242 L'Eixample, 08008 Barcelona

    Preu mitjà: 14 euros