L'experiència Samurai que "transporta al Japó" i fascina als catalans

A cinc minuts de Glòries, Samurai Experience ofereix activitats de 'team building' amb la meditació, el tall de catana i el sushi com a principals protagonistes

Oriol Siurana, Ireneu Angrill, Sophie Steffen i Maurici Rodríguez, fundadors de Samurai Experience | (LinkedIn) Samurai Experience Oriol Siurana, Ireneu Angrill, Sophie Steffen i Maurici Rodríguez, fundadors de Samurai Experience | (LinkedIn) Samurai Experience

En els sopars de Nadal també sorgeixen idees brillants. N’és un exemple Samurai Experience, una empresa familiar comandada per Maurici Rodríguez que promet “transportar-te al Japó”. La iniciativa es dedica a l’organització de team buildings fugint de les activitats més típiques, que, segons TravelPerk són els dinars i sopars d’empresa en un 70% de les ocasions. Així, Samurai Experience proposa als seus visitants una experiència per conèixer la història samurai i viure-la en primera persona mitjançant les seves tècniques de meditació, fent un tall amb catana i, per descomptat, menjant sushi.

"La idea del japonès de la catana”

Després de molts anys treballant a Seat, Rodríguez, qui des de ben petit ha estat lligat amb la cultura asiàtica a través de les arts marcials, va aterrar a una pàgina web de tendències japoneses que no el va deixar indiferent: “Em vaig trobar amb un home del Japó que deixava entrar els turistes a casa seva, els feia una demostració amb una catana i els cobrava una dinerada”, explica l’empresari a VIA Empresa. Malgrat que en un inici va quedar en una anècdota, al Nadal del 2018 Rodríguez es plantejava deixar la seva feina a l'automobilística i va ser quan va pensar en “recuperar la idea del japonès de la catana”. “Tampoc tenia massa a perdre”, comenta.

I així ho va fer. Amb l’ajut del seu germà, la seva cunyada i un amic, van iniciar una sèrie de proves al seu dojo, Genbukan, l’escola d’arts marcials japoneses ubicada a cinc minuts de Glòries que ara també ofereix un viatge a la cultura samurai. “Va acudir molta gent, van passar més de 200 persones a les quals les vam fer una proposta d’experiència samurai”, explica Rodríguez. “Pensàvem que l’activitat més atractiva era la de fer un tall amb la catana, però vam descobrir que el que més agradava, amb molta diferència, era agafar les espases d’escuma i hostiar-se”, apunta amb humor.

Un inici crític

Amb la intenció d’adreçar-se a un públic més generalista, els fundadors van recopilar la informació extreta de les proves realitzades i, sense saber el que vindria un mes més tard, un 15 de febrer del 2020 van inaugurar la Samurai Experience. “2020 i 2021 van ser molt complicats, de fet, el 2022 ens vam plantejar tancar, però vam decidir aguantar fins al desembre. Afortunadament, l’últim trimestre del 2022 va ser molt positiu, i 2023 ho ha estat encara més”, apunta Rodríguez, qui detalla que des d’aleshores, es realitza una mitjana de quatre team buildings per setmana amb grups de fins a 46 persones, a les quals s’afegeixen famílies, grups d’amics o comiats de solters: “Acabem esgotats”. “Després de l’estiu del 2022, la gent venia amb ànsies de fer coses i unes ganes boges de poder sortir i relacionar-se”, afegeix.

Samurai Experience realitza una mitjana de quatre 'team buildings' per setmana amb grups de fins a 46 persones

A més de l’experiència samurai, que s’ofereix en tres formats diferents adaptats a les necessitats de cada grup, o del Camí del Bushido, centrat a incentivar el treball en equip i els valors de l’empresa, la iniciativa també proposa altres activitats, com els seus tallers i seminaris Viure el Bushido, Connecta amb el teu poder femení o Samurai Mindful, a més de les sis tipologies d’arts marcials que s’ensenyen al dojo. La firma ha comptat amb clients com Mercedes-Benz, la FIBA, Europcar o HP.

El moment de créixer

Amb un bon 2023 i un prometedor 2024 per davant, Rodríguez apunta que l’objectiu és continuar creixent: “Volem ampliar l’equip i invertir més en màrqueting perquè ens està funcionant molt bé, Instagram és el nostre canal estrella. Ara que les coses van millor, ens hem pogut plantejar noves inversions i és el moment de créixer”, afegeix l’empresari qui aspira a duplicar la facturació del 2023. “Hem comprovat que a molta gent li agrada el nostre concepte i ens valora molt positivament, els clients s’interessen moltíssim per la història samurai”.

Rodríguez: "Hem comprovat que a molta gent li agrada el nostre concepte, els clients s’interessen moltíssim per la història samurai"

Després d’un enrevessat inici marcat per la pandèmia, l’equip fundador de Samurai Experience ha après a creure en un projecte innovador, a perseverar, però sobretot a valorar-se: “Hem après a valorar-nos tant a nosaltres com a la nostra feina i, malgrat que hi ha a qui li pugui semblar car, és així, disposem d’un model de negoci que és més car respecte a cap altre tipus d’esdeveniments”.

Més informació
Qui llança destrals a Barcelona?
Meet en Casa, el ‘team building’ nadalenc és virtual
'Team building': fer equip a l'empresa
Avui et destaquem
El més llegit