
19
de Setembre
de
2013
Act.
22
d'Octubre
de
2013
Escriure un pla de negocis en tant sols set dies. Aquest és l'objectiu de RafaelGalán, autor de Cómo hacer un business plan en una semana (Ed. Gestión 2000), un llibre que fuig dels termes tècnics i pretén convertir una idea innovadora en un projecte viable a través de consells pràctics. El punt de partida? Una editorial online com a exemple per fer més clars els passos essencials.
1. Un pla viable
Què ofereix el meu negoci que no té la competència i per què és útil pel client? Aquestes són dues preguntes bàsiques per valorar la idea inicial, ja que no n'hi ha prou en tenir una bona idea perquè et comprin. Aquest és un error comú entre els emprenedors tecnològics que, enamorats del seu producte innovador, no valoren l'entorn. Google Adwords pot ser una bona eina per mesurar la necessitat o popularitat d'un producte.
2. Un negoci senzill
Tant el client com el personal implicat en l'empresa ha de saber com i perquè funciona. En el cas d'un negoci en línia, com l'editorial que proposa Rafael Galán, la distribució a través d'Amazon i un preu atractiu pel llançament dels primers exemplars són dues maneres de reduir costos i fer entendre quina és l'estructura organitzativa i estratègia que ho fa viable.
3. Conèixer l'adversari
Tenim la idea i l'estructura, ara cal analitzar la competència. Tenir clares les seves debilitats i fortaleses és vital per posicionar-se en el mercat i vendre el producte amb facilitat.
4. Tenir beneficis no equival a ser rentable
El pas més complex arriba amb els comptes. Un business plan no es sosté si els números no són positius, però els beneficis no asseguren que una idea funcioni. La tresoreria és qui determina la supervivència del negoci. Per evitar sorpreses, el millor és treballar sempre amb pressupostos tancats i fer càlculs de vendes i costos amb una mentalitat pessimista.
5. 'Elevator pitch'
Res és més útil que escoltar una opinió externa. El llibre proposa explicar el projecte a un company o amic a l'ascensor, en qüestió de segons i de manera breu. Si ets capaç de fer-ho i la resposta és positiva, ja es pot engegar el projecte. En cas contrari, potser hem arribat al punt de no retorn.
6. Madurar el pla de negocis
Després de desenvolupar la idea, arriba el moment de valorar la feina feta. Un forat buit o un gir inesperat pot fer caure a terra tota l'estructura, pel que l'autor aconsella fer-hi un repàs general.
7. I si no tinc diners?
El pla és sòlid? Confies en la idea? És el moment de pensar en el finançament. L'autor no recomana dependre al 100% de terceres persones, però tampoc fer tota la inversió amb diners propis. Els businessangels o el crowfounding són l'alternativa segura quan els amics i els bancs no ens donen la solució.
1. Un pla viable
Què ofereix el meu negoci que no té la competència i per què és útil pel client? Aquestes són dues preguntes bàsiques per valorar la idea inicial, ja que no n'hi ha prou en tenir una bona idea perquè et comprin. Aquest és un error comú entre els emprenedors tecnològics que, enamorats del seu producte innovador, no valoren l'entorn. Google Adwords pot ser una bona eina per mesurar la necessitat o popularitat d'un producte.
2. Un negoci senzill
Tant el client com el personal implicat en l'empresa ha de saber com i perquè funciona. En el cas d'un negoci en línia, com l'editorial que proposa Rafael Galán, la distribució a través d'Amazon i un preu atractiu pel llançament dels primers exemplars són dues maneres de reduir costos i fer entendre quina és l'estructura organitzativa i estratègia que ho fa viable.
3. Conèixer l'adversari
Tenim la idea i l'estructura, ara cal analitzar la competència. Tenir clares les seves debilitats i fortaleses és vital per posicionar-se en el mercat i vendre el producte amb facilitat.
4. Tenir beneficis no equival a ser rentable
El pas més complex arriba amb els comptes. Un business plan no es sosté si els números no són positius, però els beneficis no asseguren que una idea funcioni. La tresoreria és qui determina la supervivència del negoci. Per evitar sorpreses, el millor és treballar sempre amb pressupostos tancats i fer càlculs de vendes i costos amb una mentalitat pessimista.
5. 'Elevator pitch'
Res és més útil que escoltar una opinió externa. El llibre proposa explicar el projecte a un company o amic a l'ascensor, en qüestió de segons i de manera breu. Si ets capaç de fer-ho i la resposta és positiva, ja es pot engegar el projecte. En cas contrari, potser hem arribat al punt de no retorn.
6. Madurar el pla de negocis
Després de desenvolupar la idea, arriba el moment de valorar la feina feta. Un forat buit o un gir inesperat pot fer caure a terra tota l'estructura, pel que l'autor aconsella fer-hi un repàs general.
7. I si no tinc diners?
El pla és sòlid? Confies en la idea? És el moment de pensar en el finançament. L'autor no recomana dependre al 100% de terceres persones, però tampoc fer tota la inversió amb diners propis. Els businessangels o el crowfounding són l'alternativa segura quan els amics i els bancs no ens donen la solució.