• Afterwork
  • Setze anys d'emprenedoria en un sol llibre

Setze anys d'emprenedoria en un sol llibre

La revista 'Emprendedores' elabora el manual bàsic del futur empresari per abordar amb èxit el procés de creació d'un negoci

El libro de los emprendedores
El libro de los emprendedores
Aida Corón
04 d'Octubre de 2013 - 01:20
Act. 07 de Gener de 2014 - 15:54
Emprendre no és fàcil, però tampoc impossible, aquest és el primer mite que fa caure El libro de los emprenedores (Ed. Deusto). El segon, que el gen de l'emprenedor no existeix. Es tracta d'un llibre elaborat per l'equip de la revista Emprendedores, amb més de setze anys d'experiència, i que té com a objectiu convertir-se en un manual bàsic per l'emprenedor. Detalla pas a pas com crear un negoci i desgrana els elements tècnics per poder escollir l'estratègia que més s'adequa a cada projecte.

1. Reinventar el que ja existeix 
Els millors negocis sorgeixen d'idees ja posades en marxa, però que es poden millorar. Això és causat per la revolució tecnològica i internet, que ofereixen bones oportunitats de negoci gràcies a la immediatesa i la connexió entre mercats. Per tant, no cal tenir una idea única i innovadora, només saber trobar un producte o servei útil pel client.

2. Franquícies, només en petites poblacions 
La franquícia és l'opció més escollida pels qui no tenen coneixement sobre gestió empresarial, però és alhora una via saturada. Especialment a les grans ciutats, on el nombre d'establiment d'una mateixa marca sol ser elevat. El més aconsellable és instal·lar una franquícia en una població de menys de 50.000 habitants.

3. El model low cost de les pimes 
Emprendre no sempre implica fer una gran inversió. Optimitzar costos en la decoració del local i fer que el client pagui per anticipat són dues potes essencials dels model low cost. També ho són el vendre productes bàsics, però consumits, així com tenir un canal de venda online amb ofertes per atraure el comprador.

4. Dificultat de les cooperatives per trobar inversors 
Un punt a favor de les cooperatives és que resisteixen la crisi. Un altre de negatiu, i de pes, és que si es necessita una injecció important de capital, no és una estructura aconsellable. En general, els inversos no comprenen la seva estructura i són reticents a invertir diners.

5. La llibertat del business angel 
Un business angel és un particular interessat en un negoci que decideix prestar els seus propis diners. Són un tipus d'inversor que no s'implica en la gestió del negoci i que dóna via lliure a l'emprenedor amb l'única condició d'obtenir beneficis amb rapidesa.

6. Obtenir el màxim rendiment de la publicitat 
Internet és el canal per excel·lència. A partir d'aquí, cal valorar elements com la posició del banner a la pàgina web, a dalt i a la dreta, i la franja horària, moment de més visites. Plataformes amb cupons de descompte Aquests plataformes són el millor boca-orella del negoci, però resulten ser, també, una estratègia massa cara. Exigeixen a l'empresari un descompte d'entre el 30% i el 80%, a més de la comissió pertinent per la venta.


VIAempresa sorteja cada setmana un llibre empresarial entre els seus subscriptors. El guanyador d'aquesta setmana de El libro de los emprendedores de l'editorial Deusto, elaborat per l'equip de la revista Emprendedores és Manuel Magallón Artigas. Enhorabona i gràcies a tots per participar!